המדענים שגילו את הדנ"א של גוף האדם

פרנסיס הארי קומפטון קריק היה ביולוג מולקולרי וביופיזיקאי אנגלי
ג'יימס דיואי ווטסון הוא גנטיקאי אמריקאי

המדענים שגילו את הDNA בגוף האדם 

מפלאי תבל, דנ"א של גוף האדם ודנ"א של המקרא הכל הוא אחד. כמה חכמה יכולה להפליא אותנו כל פעם מחדש. 

חיברתי את שני המדענים אשר גילו את הדנ"א בגוף האדם:

James Watson April 6 +Francis Crick June 8 התקבל 1808.

באלפון הדנ"א של המקרא נמצא "אָנִי מוֹשַׁב אֱלֹהִים יָשַׁבְתִּי בְּלֵב יַמִּים וְאַתָּה אָדָם" – ניגשתי למקור.

אַתָּה חוֹתֵם תָּכְנִית מָלֵא חָכְמָה וּכְלִיל יֹפִי בְּעֵדֶן גַּן אֱלֹהִים הָיִיתָ כָּל אֶבֶן יְקָרָה מְסֻכָתֶךָ אֹדֶם פִּטְדָה וְיָהֲלֹם תַּרְשִׁישׁ שֹׁהַם וְיָשְׁפֵה סַפִּיר נֹפֶךְ וּבָרְקַת וְזָהָב מְלֶאכֶת תֻּפֶּיךָ וּנְקָבֶיךָ בָּךְ בְּיוֹם הִבָּרַאֲךָ כּוֹנָנוּ: אַתְּ כְּרוּב מִמְשַׁח הַסּוֹכֵךְ וּנְתַתִּיךָ בְּהַר קֹדֶשׁ אֱלֹהִים הָיִיתָ בְּתוֹךְ אַבְנֵי אֵשׁ הִתְהַלָּכְתָּ. תָּמִים אַתָּה בִּדְרָכֶיךָ מִיּוֹם הִבָּרְאָךְ עַד נִמְצָא עַוְלָתָה בָּךְ (יחזקאל כח): ‏

בחיפוש לעומק בדנ"א של המקרא נמצא:

גשר מחשב תחילתו אותיות, תבנית, חומצה, חלבון, קוד, קרניך הרי פעמיך חשמל, דנא סתום, רנא, לשייך מקלות מינים, נדידות כנפים, תומך תורה, סליל כפול, עץ אלול שלל כתב פה. 

אתה חותם תכנית מלא חכמה וכליל יופי בעדן גן האלהים

פרס נובל מחזיקים סולו, גבול מארזים מולקולה חלבון, נעשו רקמה אנושית, גמדים במגדלות (זכוכית מגדלת – מיקרוסקופ), גדיל סליל כפול, תוכנית מחשב תחילתו אותיות, יצור חומצה חלבון – חלבון מלחי, אדנין, גואנין, ציטוזין, תימין, חומר תורשתי, גרעין תא גוף כרומוזומים, תכנית אב, קוד רנ"א שליח, צורה ישבתי דנ"א.

(מתוך ויקיפדיה) דנ"א היא מולקולת ענק של חומצת גרעין המורכבת ממיליוני זוגות נוקליאוטידים היוצרים סליל כפול, המכילה את כל המידע התורשתי לבנייתם של כל החלבונים בתא, אצל כל האורגניזמים הידועים. ה-DNA מושווה לעתים תכופות למערכת תוכניות, מרשם או קוד מכיוון שהוא כולל את ההוראות הנחוצות לבניית רכיבי התא כמו חלבון או מולקולת RNA. כל מקטע משמעותי ב-DNA המכיל מידע לבניית חלבון או הוראות בקרה נקרא גן. רצף הבסיסים המרכיב את מולקולת ה-DNA מקודד גנים שונים.

ה-DNA מורכב מארבע אבני בניין בסיסיות, תת-יחידות של בסיסים חנקניים (נוקלאוטידים), המחולקים לשני זוגות קבועים, כל אחד מהם מורכב מפורין ופירימידין, היוצרים ביניהם קשרי מימן.אדנין (A) וגואנין (G) הם פורינים, ואילו תימין (T) וציטוזין (CC) הם פירימידינים. היחס בין הזוגות הללו הוא לפיכך תמיד 1:11. אלפים עד מיליארדים של זוגות בסיסים כאלה מרכיבים את ה-DNA ויוצרים סליל כפול. הסליל הכפול ארוז בצורה קומפקטית ודחוסה ביותר, במבנה של מארזים המכונים כרומוזומים.

"קרוב לוודאי, שהתוכנה המגלה את הצופן התנכי אינה הצורה האחרונה שיקבל התנך. יש לשער שהתגלמותו הבאה כבר קיימת, ממתינה לנו שנמציא את המכונה שתגלה אותה" (מתוך ספרו של מייקל דרוזנין – הצופן התנכי).
"מתקיימת כאן אמת פנימית, כשהחיפוש מתבצע בתום. אין תעתועים. פשוט מדהים" (פרופסור אליהו ריפס).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *