עיגולים ושיעורים בזמן

עיגולים ושיעורים בזמן

לכל אדם יש עיגול בדומה לחוני המעגל. עיגול שממנו הוא לא יוצא לעולם, עיגול השייך לו וקשור לעיגולים אחרים התלויים זה בזה.


כל היקום הסובב אותנו מורכב מאין סוף מעגלים המקושרים בקשרי עבותות זה לזה. אם היינו יכולים לראות את העולם בחד מימד מנקודת מבטו של הבצל הינו מוצאים את תשעת השכבות של הבצל כאחוזות זו בזו ותלויות אחת בשניה. אם היינו מתבוננים על חיינו היינו מגלים רצונות ושאיפות לעיתים מנוגדים בתכלית המציאות העוטפת אותנו. מכאן, במסע הזמן נלמד להכיר את העיגולים כמו גם את השיעורים שהם חלק מנסיונות החיים להכין אותנו לקראת השלב הבא.

בואו נתחיל מהצד הקל להבנה. אדם שפונה לרופא מתוך מטרה שהלה יאבחן את מצבו מאשש את תחושותיו בדבר מחלה אשר שוכנת בתוכו. באופן טבעי, הרופא מודיע לו כי מרגע זה אתה מאושפז וכל אשר תעשה יהיה בשליחות הרפואה אשר מתעתדת להציל אותך מפני עצמך. נראה כי בעיגול הראשון האדם מגלה שהוא חולה. בעיגול השני הוא עשוי לקבל עזרה מבית החולים, טיפולים העשויים להאריך את חייו. האמונה שלו שאין ברירה והוא מתחיל ללמוד על המחלה בדרך של הרופאים האמונים על רפואתו. הבעיה היא שאין קשר בין עיגול ראשון לעיגול שני. יכול להיות שמצבו אנוש עד כי אין לרופאים כל מזור בשבילו. לכאורה, קיים קשר שהנה הוא יטופל ואפילו יבריא. אולם זה רק נראה בדיעבד כרצון להאריך את חייו שכבר אולי נגזרו.

כבר הסברנו קודם שעיגולים רבים יותר מקיפים אותו.

חשבו על קוטר עיגול מסויים. את הקוטר הזה יקיפו במדויק ששה עיגולים שווים לו. הדבר מדמה את יום השבת ומסביבו את ששת הימים. כל הצורה נקראת פרח ובמהופך רפ"ח ניצוצות המחיים אותו, נותנים לו את ערך החיים הנקרא נשימת חיים.

להשלמת הציור ראו כוורת של דבורים, רק במקום עיגול נראה משושה – מגן דוד.

באם הערך העליון הזה נפגם, לומר כי קיימת התרבות של עיגולים או מחסור של עיגולים המקיפים את העיגול הדבר יוצר מחלה בשם סרטן.

מחשבה מחודשת.

אדם שהחיים לוחצים אותו מרגיש לחוץ. הלחץ מביא עליו תעוקת לב, כאבי ראש, קשיים בנשימה, עייפות, דכאון, אי חשק לצאת, מצב רוח ירוד ועוד. המצב הזה של מציאות שאינה משתנה מהיום למחר מלמד כי המציאות קשה וסערות ומשבים חזקים דוחקים באדם.

נקרא למצב זה עיגול אחד. מתברר שישנם לאדם זה אהבות ישנות כמו נגינה בגיטרה. נקרא לענין זה עיגול מספר שנים. לכאורה אין קשר בין עיגול ראשון לעיגול שני שכן, הנגינה לא מחייה אותו או מוציאה אותו מהמציאות הלחוצה. אז מה עושים?

יוצרים נתק בין המציאות לבין אהבה הישנה. מבקשים בתוך ההמולה והקושי והמציאות שלא תשתנה בעתיד הקרוב רק להרחיק את הקושי ולו לדקה או שעה קלה.

אם כן, ישנו גורל שממנו אתה לא יכול להתחמק. הגורל אשר מכתיב לאדם את תוכניותיו ואין רשות לאדם להתגונן מפניהם. כי כשהוא מגיע הוא כבר מבושל ומכוון במיוחד בשבילך. ואם המפגש יתרחש באשר יתרחש כל מה שנשאר לך לעשות זה רק להרחיק את הרע ממך אפילו במעט. חשבו על אדם בכלא. מודיעים לו שהוא אולי ישתחרר בעוד חודשיים. מבחינתו זה כמו נצח. כל יום שעובר עליו זה אין סופי. אז מה עליו לעשות בתנאים הללו. עליו לקנות זמן איכות, עליו לקנות יעדים אשר ישמשו אותו בתוך החלום של החלון אותו הוא מבקש להגשים.

נתיב הגורל: תיקון או ירידה לצורך עליה

האם אדם יכול להתחמק מגורלו? נאמר, הכל צפוי והרשות נתונה. אדון גורל יושב ומחכה בפינה.

אדם בא לעולם ובטוח בעצמו. המציאות מוכיחה לו שטוב מראה עיניים ממחשבות רוחניות והוא מבקש לקנות את אמונתו. מה שהוא לא יודע, שמר גורל מחכה לו בפינה.

אם נדמה שלושה עיגולים, הרי שהעיגול הפנימי הוא הדומיננטי מכולם מבחינת תיקון האדם. העיגול האמצעי הוא מציאות האדם ביחס לכוחו – לומר, השקעת הרווחת. העיגול הקיצוני הוא די משוחרר באופן יחסי – לא הדוק ולא תובעני. אז אם העיגול הפנימי הוא העיגול המלחמתי – זה הדורש בכל הכח את התיקון ואת התשלום אזי האמצעי הוא רפוי יותר, עדין תובעני אבל מותנה ברמת אחריות האדם, ושוב האחרון הוא אולי התגובה לדרך חייו של האדם.

נחזור למר גורל. אם נדרש מהאדם לתקן את חייו והוא ברוב כסילותו לא ראה זאת הרי שלא יהיה לו לאן לברוח. כאילו הגורל מכוון אותו ממש לפינה.

ראיתי תוכנית טלוויזיה דוקומנטרית אודות בחור ובחורה אשר העבירו סמים מארץ לארץ. הבחורה הרגישה בטוחה בעצמה אחרי פעמיים שדרכה צלחה לה. כל כך בטוחה שעישנה יום קודם לכן ושכחה להחביא את החומר. בדרכה וברוב מזלה וגורלה היא נתפסה בפעם השלישית ונשפטה למשך 5 שנים בכלא. הסיפור היה נגמר אלמלא התוכנית המשיכה לתאר את אשר עבר עליה בכלא. מתברר, שיחסיה עם אמה היו טעונים והיה לה כעס כלפיה. החופש והעדר מסגרות שאמה לא הציבה לה מסתבר דווקא היטיבו עמה בכלא, והיא השתחררה ממש חדשה לחלוטין. הסיפור של הבחור היה שונה במעט. בכלל, מדובר בצעירים נורמטיבים שזו להם הפעם הראשונה בעברות מסוג זה. בכל מקרה, הוא חבש על עצמו את ההירואין על גופו ובנמל התעופה הוא וחבריו למסע בלטו על רקע המתח בו שהו. בכל מקרה עלו עליהם מיד והם נשפטו ל5 שנים בכלא. יוצא מצב, שהוא בקש לחסוך 50 אלף דולר והרוויח 5 שנים בכלא. נראה היה שביקש לעצמו קיצור דרך וחייו הוארכו ב-5 שנים בתנאים קשים במיוחד. מה שהוא לא ידע, שמר גורל ממש חיכה לו בפינה. לא היה לו שום סיכוי להמלט. הכל היה רשום וגם צפוי. רק הוא לא ראה את התוצאה. למעשה הוא ראה את התוצאה בדיעבד, לאחר 5 שנים.

יש ואדם נקלע למעגל הראשון ואין בידיו מוצא. אזי לא רק שהוא אינו עובר למעגל שני כי אם נגזר עליו למות או לסבול. מי שמתמזל מזלו ומצליח לתקן את דרכו – גם אחרי 10 שנים, עובר לעיגול שני ופותח דף חדש, כמו נולד מחדש.

לא כולם צריכים להעביר סמים. יש מי שהצליח מאוד עד כדי כך שנעשה לימים עשיר גדול. התנהגותו נותרה כמו היה מלך ולכן לא שם את ליבו שכספו אזל בהימורים עסקיים שונים והוא נותר בחוסר כל. סיפורו מלמד על מעבר מהיר מעיגול שנים לעיגול שלוש. הוא לא השכיל לרדת לעיגול הראשון או לפחות לעיגול השני. הגאוה הרגה אותו והוא המשיך לחיות בדלות, כשהוא לרגע אחד, אינו יודע להבחין בירידתו.

בכלל, יש ואדם פועל ממניעים ילדותיים ואינו מבחין בין טוב ורע. מהמר על חייו ועל משפחתו כאילו מישהו נתן לו אישור לנהוג כך. רק לאחר 10 שנים ראה שהעולם לא משתנה לעברו, נאלץ להתכופף ולהתחיל מהתחלה. במקרה זה במזל רב, עלה מעיגול ראשון לעיגול שני. כל זה קורה במקרה והתיקון מצליח. מובן וכדאי לומר, ישנם כאלה שמתחילים את חייהם ישר מעיגול מספר שנים. בעצם, חייהם מתוכננים ומצליחים לראות עמל ופרי. אם לא יבצעו שגיאות, אם ילכו בתלם יצליחו לראות הצלחה וברכה בידיהם.

בסיפור אחר, זוג שהתחתנו ולהם ילדה משותפת לא השכילו להתמודד אחד עם השני – התגרשו לאחר 7 שנים. מכיון שמערכת החיים שלהם טעמה את עיגול שלוש, הרי שהכימיה בינהם לא היתה מספיק חזקה בכדי להתמודד עם התבגרותם והם נפרדו. להבדיל, זוג אחר הצליח לעבור את המשוכה הקשה, העיגול הראשון, ועדין נדרשים היו להתמודד עם עיגול שני. אומנם הכימיה עדין פועלת אבל אם לא ישכילו למצוא פעם אחר פעם מכנה משותף יתקשו לחיות יחדו.

כל החיים מתגלים כטעות אחת גדולה. רצף של טעויות מגדיל אדם ומעלה אותו לגדולה ואחר מוריד אותו והוא לא יודע מנוחה בשנתו. בכל רגע נתון אדם יכול לאבד את כל היקר ולהפך, להגדיל לעשות ולזכות בלוטו של חייו. השקעה בטוחה תתברר כהשקעה כושלת במיוחד והשקעה חסרת סיכוי תתברר כהשקעה נבונה ומוצלחת במיוחד. יושב לו מר גורל ומבקש לבוא בחשבון עם האדם. נדרש האחרון לתיקון – עובר למחלקת תיקונים. באם העוון אינו גרוע למדי, ניצל וימשיך לעיגול מספר שנים, כמו מודה ועזוב ירוחם. באם נדרש הוא לשלם יחכה בעיגול הראשון עד יעבור הזעם. זכה בשחרור המיוחל, מודה לאלהים שהביאו עד הלום. חלילה ולא זכה לקבל מחילה יבקש את מותו.

והכל קשור זה בזה.

תהלים פרק פה

פסוק יב

אֱמֶת מֵאֶרֶץ תִּצְמָח וְצֶדֶק מִשָּׁמַיִם נִשְׁקָף:

"אמת מארץ תצמח" ר"ת אמ"ת.

נכתוב זאת כך:

א מ ת

מ אר צ

ת צ מח

נמצא כי האמת מצוייה באורך וגם ברוחב. באם האמת נעדרת אזי נדרש האדם לעבור את התיקון המיוחל במלואו.

"בראשית ברא אלהים" ס"ת אמת. יען כי האמת מצויה בין שמים וארץ, היא הארץ עליה אנו חיים בבחינת "וְתַשְׁלֵךְ אֱמֶת אַרְצָה וְעָשְׂתָה וְהִצְלִיחָה". מבקש לו האדם את האמת וזו קושרת לה כתרים של חסד וגם צדק ומשפט.

תת מודע: האם יש לנו היכולת לשנות את העבר?

כמה פעמים חשבתם לעצמכם, מה היה קורה אם הייתם מצליחים לשנות משהו מהעבר שלכם. אותה טעות, מסתבר, אותה החלטה שלא היתה במקומה, אותה אחריות שלא נלקחה, רשלנות, פספוס, חוסר ריכוז הוליד את הרגע וזה כבר לא יחזור. בעצם, טעות שגררה אחריה טעות נוספת הביאה את האדם להכרה, כעבור מספר שנים, שיכול היה להיות אולי נשוי עם ילדים. נראה היה שכח הבחירה תלוי באדם. והוא מאמין בחופש הבחירה. ומנגד, חשיבה מצומצמת מובילה את האדם לתפיסה שגויה בדבר זוגיות ואהבה. האם יכול האדם לשנות משהו מהעבר שלו?
ואני רוצה להגיד – כן.
יש לנו את היכולת לשנות משהו מהעבר. מכיון שאנו חיים על מערכת רב שכבתית ולא על ציר שטחי, הרי שהעבר והעתיד הם בעצם פאזות הנפגשים במהירות שעין האדם לא קולטת. לפיכך מה שהם יוצרים הוא – הווה כפי שהוא נתפס בחושים המוגבלים שלנו. נמצא אם כן את הרצון לשנות את העבר על ידי שינוי העתיד.
כבר ציינתי שהעבר והעתיד הם פרוזדור שהאדם רק עובר בהם. ואם אצליח ליצור מציאות חדשה, הקרנה של אירועי העבר (דה זאוו) אולי תתקבל החלטה שניה שתיטיב עימי.
נראה היה שהרגשות שלנו, נשלטים על ידינו, ואין אחרת. זה לא פשוט להפנים דברים אשר מנוגדים להלך רוחינו, לתפיסת עולמינו מתוך מטרה ליצור מציאות שבה החלומות שלנו מתגשמים.

Circles and Lessons in Time

Every person has a circle and a circuit like Honi Hameagel. Circle from which he never leaves, circle that belongs to him and which it connected to other circles that depends on each other.

משלי פרק ה פסוק כא

כִּי נֹכַח עֵינֵי יְהוָה דַּרְכֵי אִישׁ וְכָל מַעְגְּלֹתָיו מְפַלֵּס:

All the universe around us is composed from, circuits, infinite circuits that linked to each other with thick ties. If we could have seen the world from the perspective of an onion we would find nine layers of onion grasping each other and depending on each other. If we look at our lives we would find that our desires and aspirations are often aim opposite to the reality which surrounds us. Hence, in the journey in time we will learn to recognize the circles and circuits as well as the lessons that are part of the life experience to prepare us for the next stage.

Let us look at a person and his illness. A person turns to a doctor in order to diagnose his condition that latter confirms his feelings about the disease that lies within him. Naturally, the doctor informs him that from that moment he is "hospitalized", and all that will be done to him will be in the name of medicine which aims to save him from himself. It seems that in the first circle a man discovers that he is ill. In the second circle he is likely to get "help" from treatments\ hospital that may prolong his life. To his perception, there is no choice, there is no other way and he begins to learn about the disease from the point of view of medicine. The problem is that there is no connection between the first circle and the second circle. His condition can be very severe that the doctors do not have a cure for him. It seem like there is a relationship between the treatment and the recovery , that if he will get a treatment he will recover. But it just seems in posteriori as a desire to prolong his life that may already sentenced.

Back to the world circuit

Think of a certain diameter of a circle. Then six equal circles(that qual to the first one) will surround the first circle. This simulates the Sabbath and around him the other six days of the week. The resulting shape is called flower in Hebrew: perah reverse Rp"h sparks reviving it, give it the value of life, called the breath of life.

To Strengthen the mind, mind a hive of bees, only instead of a circle seems Hexagon – Star of David, and it will be encompass with six hexagons.

If there is impairment of these circuits, as multiple of circles or shortage of circles which surrounding the mid circle that creates disease called Cancer or Neurodegenerative or Muscular Dystrophy.

Another thought…

If there is pressure on a person – economic\ health that leads him to think that there is no way out. The stress can lead to angina pectoris, headaches, difficulty breathing, fatigue, and depression. This situation of reality that does not change overnight teaches that reality is harsh and storms and strong gusts pushing man. We shell call this situation the first circle. On the other hand it turns out that this individual has old loves like playing the guitar, we shell called it circle two. There is no apparent connection between the first circle and the second circle since playing a guitar will not revive him or take out the stressful reality. So what can he do?

Create a disconnect between reality and the old love. In the difficulty and reality that will not change in the near future we ask to remove the difficulty for even a minute or an hour.

If so, there is a fate from which he can not escape. Fate which dictates a person his plans and he has no right to defend against them. That when he comes he directed and cooked for him. As if the meeting will occur all that he has to do is just keep away the difficulty even slightly. Think of a person in jail when he informed that he will be released in two months, for him it is like an eternity. Each passing day it is infinite. So what he has to do in these conditions?. He has to buy a quality time, he has to buy destinations that will be used in the window of his dream that he wants to achieve – until he is release.

And from another angle…

A person ask to move through life, seeks to succeed in his way – would he succeed? What appears to be simple to one person can be tricky another one. If a person come across a barrier he will be able to overcome it if another person joins. A guide to show him the other way. Think of a sick person. His way stopped – and that is because his actions are wrong. His vision turned on him and he can not see right through it. How can he get out from his condition? Will he get well?! Using a guide he is picking his new path in the woods. He is moving to unfamiliar surroundings in a new path, in thoughts that do not match the old way. If he continue to persist, if he will re-teach the way, if he will disconnect from the previous person – he will overcome the secret

"וכל מעגלתיו מפלס."

He will walk on a new path, born again, cleaned

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *