אלף דור קדמו לבריאת עולם

אלף דור קדמו לבריאת עולם:

ידוע כי קדמו לבריאת עולם אלף דור שלא היו שלמים. 'אלף דור' בגימטריה אנ"ש דבר המלמד כי הדור אינו שלם וכי רק בתקופת אנוש הוחל לקרוא בשם הוי"ה.

בראשית פרק ד

פסוק כו

וּלְשֵׁת גַּם-הוּא יֻלַּד-בֵּן וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ אֱנוֹשׁ אָז הוּחַל לִקְרֹא בְּשֵׁם יְהוָֹה:

נמצא אם כן כי חיי שת עמדו על 912 שנה חסר האות א' לבראשי"ת, זה העדר שלמות הנשמה הנדרשת בתיקון. אנוש חי 905 שנה חסר האות ח' לשלמות בראשי"ת דבר המלמד על נפילת האדם באות ח'.

לבסוף נמצא את האות ד' לשם הוי"ה הוא האלהים והוא אחד בבחינת "זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר". אם כן האות ד' מלמדת על תיקון הנשמה והחזרתה עלי אדמות בגוף, בכלי.

הכל מלמד כי מתקיים כאן מעגל של חסד שלאחריו מתגלה חסד של אמת ולסופו אמת. מעגל אחד בבחינת "שְׁמַע יִשְרָאֵל יְהוָֹה אֱלהֵינוּ יְהוָֹה אֶחָד".

 

האות א' בבחינת יו"י בגימטריה הוי"ה נאמרה על פני הדור החסר הויה משל אלף דור. הרי קדמו 974 דור לבריאת העולם בבחינת "אֲשֶׁר-קֻמְּטוּ וְלא-עֵת נָהָר יוּצַק יְסוֹדָם".

בראשית פרק ג

פסוק יב

וַיֹּאמֶר הָאָדָם הָאִשָּׁה אֲשֶׁר נָתַתָּה עִמָּדִי הִוא נָתְנָה-לִּי מִן-הָעֵץ וָאֹכֵל:

נתת עמדי עולה במנין תתקע"ד הדורות עם האות ה' כתוספת בבחינת ויבן הצלע.

בראשית פרק ב

פסוק כב

וַיִּבֶן יְהֹוָה אֱלֹהִים אֶת-הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם לְאִשָּׁה וַיְבִאֶהָ אֶל-הָאָדָם:

 

בראשית פרק ג

פסוק כד

וַיְגָרֶשׁ אֶת-הָאָדָם וַיַּשְׁכֵּן מִקֶּדֶם לְגַן-עֵדֶן אֶת-הַכְּרֻבִים וְאֵת לַהַט הַחֶרֶב הַמִּתְהַפֶּכֶת לִשְׁמֹר אֶת-דֶּרֶךְ עֵץ הַחַיִּים:

"וַיְגָרֶשׁ אֶת-הָאָדָם" עם ארבע אותיות האד"ם המורה על תתקע"ד הדורות שנצטרכו לריב ולחיות בשלום על אותה נחלה בשל מחלוקת מימים דקדמא.

הכל מלמד כי האדם בהעדר שלמות נדרש לתקן את מעשיו דרך המעשר, הפרשת חלה, מתנות עניים, צדקה ועוד מעשים טובים אחרים.

תיקון הזמנים מתבצע דרך השם אדנ"י בספירת המלכות החסרה אור משלה.

דברים פרק ז

פסוק ט

וְיָדַעְתָּ כִּי-יְהוָֹה אֱלֹהֶיךָ הוּא הָאֱלֹהִים הָאֵל הַנֶּאֱמָן שֹׁמֵר הַבְּרִית וְהַחֶסֶד לְאֹהֲבָיו וּלְשֹׁמְרֵי (מִצְוֹתָו) [מִצְוֹתָיו] לְאֶלֶף דּוֹר:

יוצא כי הדמות הראשונה של הנשמה היא דמ"ת חסר ו' (בגימטריה 444), הרי צל"ם. ועם שילובה בגוף מתקבל נפש הרי פרצ"ף שני חסר ו' (בגימטריה 450) הרי צ"ל.

התוצאה פני"ם – פנימי וגם חיצוני.

דברים פרק לב

פסוק ה

שִׁחֵת לוֹ לֹא בָּנָיו מוּמָם דּוֹר עִקֵּשׁ וּפְתַלְתֹּל:

דברים פרק לב

פסוק כ

וַיֹּאמֶר אַסְתִּירָה פָנַי מֵהֶם אֶרְאֶה מָה אַחֲרִיתָם כִּי דוֹר תַּהְפֻּכֹת הֵמָּה בָּנִים לֹא-אֵמֻן בָּם:

יש דור שאין להם תקנה.

ישעיה פרק כב

פסוק יח

צָנוֹף יִצְנָפְךָ צְנֵפָה כַּדּוּר אֶל-אֶרֶץ רַחֲבַת יָדָיִם שָׁמָּה תָמוּת וְשָׁמָּה מַרְכְּבוֹת כְּבוֹדֶךָ קְלוֹן בֵּית אֲדֹנֶיךָ:

הרוח תשוב אל האלהים וכבוד הויה יאספך לפי חשבון מעשיך.

ישעיה פרק לד

פסוק יז

וְהוּא-הִפִּיל לָהֶן גּוֹרָל וְיָדוֹ חִלְּקַתָּה לָהֶם בַּקָּו עַד-עוֹלָם יִירָשׁוּהָ לְדוֹר וָדוֹר יִשְׁכְּנוּ- בָהּ:

מי שעלה בגורל ונחלה לו וזכה.

ישעיה פרק נח

פסוק יב

וּבָנוּ מִמְּךָ חָרְבוֹת עוֹלָם מוֹסְדֵי דוֹר-וָדוֹר תְּקוֹמֵם וְקֹרָא לְךָ גֹּדֵר פֶּרֶץ מְשׁוֹבֵב נְתִיבוֹת לָשָׁבֶת:

יש דור שהם המורים את דרכו של העם, משמשים לו קנה ולא סוף להשען, נותנים לו אחיזה בקרקע, אמונה וחוזק.

יואל פרק ב

פסוק ב

יוֹם חֹשֶׁךְ וַאֲפֵלָה יוֹם עָנָן וַעֲרָפֶל כְּשַׁחַר פָּרֻשׂ עַל-הֶהָרִים עַם רַב וְעָצוּם כָּמֹהוּ לֹא נִהְיָה מִן-הָעוֹלָם וְאַחֲרָיו לֹא יוֹסֵף עַד-שְׁנֵי דּוֹר וָדוֹר:

לעיתים אין האדם מצליח לתקן את דרכיו (שרשיו) במכה הראשונה, ראו את דור השואה, ראו את העובר על הדור השני שלו.

תהלים פרק יד

פסוק ה

שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:

ככל שהאדם משגת ידו דעת, ירבה חכמה, וידע כי יש אלהים על כל הארץ.

תהלים פרק פד

פסוק יא

כִּי טוֹב-יוֹם בַּחֲצֵרֶיךָ מֵאָלֶף בָּחַרְתִּי הִסְתּוֹפֵף בְּבֵית אֱלֹהַי מִדּוּר בְּאָהֳלֵי-רֶשַׁע:

קל מאוד לאדם למכור את נשמתו בעבור נזיד עדשים. מה שנקרא 'כלוב של זהב'.

תהלים פרק פט

פסוק ה

עַד-עוֹלָם אָכִין זַרְעֶךָ וּבָנִיתִי לְדֹר-וָדוֹר כִּסְאֲךָ סֶלָה:

לעולם התורה תעמוד והאדם יבקש להגיע אליה.

תהלים פרק קב

פסוק כה

אֹמַר אֵלִי אַל-תַּעֲלֵנִי בַּחֲצִי יָמָי בְּדוֹר דּוֹרִים שְׁנוֹתֶיךָ:

שלא יספה צדיק עם רשע וחלילה מי שנספה בלא משפט.

תהלים פרק קיב

פסוק ב

גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:

אשרי האיש שלא הלך בעצת רשעים ושתה מבורו מים חיים הוא יבורך.

קהלת פרק א

פסוק ד

דּוֹר הֹלֵךְ וְדוֹר בָּא וְהָאָרֶץ לְעוֹלָם עֹמָדֶת:

זהו דור שלא ידע את האלהים.

משה הוא הדור ה-26 המשלים את סה"כ הדורות לערך אל"ף. כידוע משה שקול כנגד כל ישראל. עוד נמצא כי האדם המבקש להדמות לעליון הוא החלק ה-26 בבחינת הויה הוא האלהים. יוצא כי ה-974 אלו נשמותינו המבקשות לתקן את דרכם בדרך עלי אדמות.

דוד המלך הוא הדור ה-7 אחרי משה, ובנו הוא הדור ה-8 לומר 1007 ו-1008 לבריאת עולם. זכרו כי 107 הוא מגן דוד ומתחתיו כסא המלכות, זה בית המקדש של שלמה המלך.

אם נספור מיעקב, שהוא הדור ה-22, נקבל את לוי קהת עמרם ומשה שהוא הדור ה-רביעי.

אם נספור מיעקב, שהוא הדור ה-22, נקבל את יהודה ועד דוד המלך הדור ה-11 ואת בנו שלמה המלך הדור ה-12.

נמצא כי הוי"ה נמצא בחלקו העליון של האדם נושא את האות א', בבחינת "אדמה לעליון", ואילו שאר ה-974 נושאים את ה-ד"ם לכל הגוף, יחדו א'-ד"ם.

בברית מילה מקדשים את שם הילוד ואת שם זרעו באות ש' – לישחק ולא ליצחק – באות צ' בכדי להוציא אותו ממקום מצרים, בבחינת שר"ה ולא צר"ה בסוד "למה זה צחקה שרה" ועד "ותשחק ליום אחרון" להבטיח שלא יפול ביד הסטרא אחרא.

צירוף האותיות ש"ץ (בגימטריה שמי"ם) מגלה את המלאך שומר הילד.

ישמח האב ביוצא חלציו ותגל אמו בפרי בטנה. ככתוב: "ישמח אביך ואמך, ותגל יולדתך ונאמר: "ואעבר עליך וארעך מתבוססת בדמי, ואמר לך בדמיך חיי, ואמר לך בדמייך חיי. ונאמר: "זכר לעולם בריתו, דבר צוה לאלף דור. אשר כרת את אברהם ושבועתו לישחק. ויעמידה ליעקב לחק, לישראל ברית עולם". ונאמר: "וימל אברהם את יצחק בנו בן שמונת ימים, כאשר צוה אתו אלהים".

נדרש אדם לתקן את דרכיו שמא יעמוד בחשבון של ארבע דורותיו כנאמר "נצר חסד לאלפים" בסוד בבקר "כיום אתמול".

שמות פרק לד

פסוק ז

נֹצֵר חֶסֶד לָאֲלָפִים נֹשֵׂא עָוֹן וָפֶשַׁע וְחַטָּאָה וְנַקֵּה לֹא יְנַקֶּה פֹּקֵד עֲוֹן אָבוֹת עַל-בָּנִים וְעַל-בְּנֵי בָנִים עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים:

תהלים פרק צ

פסוק ד

כִּי אֶלֶף שָׁנִים בְּעֵינֶיךָ כְּיוֹם אֶתְמוֹל כִּי יַעֲבֹר וְאַשְׁמוּרָה בַלָּיְלָה:

איוב פרק לג כב

פסוק כב

וַתִּקְרַב לַשַּׁחַת נַפְשׁוֹ וְחַיָּתוֹ לַמְמִתִים:

פסוק כג

אִם-יֵשׁ עָלָיו מַלְאָךְ מֵלִיץ אֶחָד מִנִּי-אָלֶף לְהַגִּיד לְאָדָם יָשְׁרוֹ:

פסוק כד

וַיְחֻנֶּנּוּ וַיֹּאמֶר פְּדָעֵהוּ מֵרֶדֶת שַׁחַת מָצָאתִי כֹפֶר:

פסוק כה

רֻטֲפַשׁ בְּשָׂרוֹ מִנֹּעַר יָשׁוּב לִימֵי עֲלוּמָיו:

פסוק כו

יֶעְתַּר אֶל-אֱלוֹהַּ וַיִּרְצֵהוּ וַיַּרְא פָּנָיו בִּתְרוּעָה וַיָּשֶׁב לֶאֱנוֹשׁ צִדְקָתוֹ:

ויריצהו מן הבור.

פסוק כז

יָשֹׁר עַל-אֲנָשִׁים וַיֹּאמֶר חָטָאתִי וְיָשָׁר הֶעֱוֵיתִי וְלֹא-שָׁוָה לִי:

פסוק זה מבטל עוון, מתקן עוולת.

פסוק כח

פָּדָה (נַפְשֹׁי) [נַפְשׁוֹ] מֵעֲבֹר בַּשָּׁחַת (וְחַיָּתֹי) [וְחַיָּתוֹ] בָּאוֹר תִּרְאֶה:

פסוק כט

הֶן-כָּל-אֵלֶּה יִפְעַל-אֵל פַּעֲמַיִם שָׁלוֹשׁ עִם-גָּבֶר:

פסוק ל

לְהָשִׁיב נַפְשׁוֹ מִנִּי-שָׁחַת לֵאוֹר בְּאוֹר הַחַיִּים:

קהלת פרק ד

פסוק ב

וְשַׁבֵּחַ אֲנִי אֶת-הַמֵּתִים שֶׁכְּבָר מֵתוּ מִן-הַחַיִּים אֲשֶׁר הֵמָּה חַיִּים עֲדֶנָּה:

פסוק ג

וְטוֹב מִשְּׁנֵיהֶם אֵת אֲשֶׁר-עֲדֶן לֹא הָיָה אֲשֶׁר לֹא-רָאָה אֶת-הַמַּעֲשֶׂה הָרָע אֲשֶׁר נַעֲשָׂה תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ:

אלף דור חסרים הוי"ה דורות כי עליהם 'דור נשמה יחידה' אחראי, והם ימשיכו לחיות, להוליך את הדורות עד אין קץ. זה סוד 'מרכבה שלמה' בבחינת ו' פעמים מגן דוד.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן