מקור שם האדם
מהו מקור השם אברהם, יצחק, יעקב? נעמוד על הסימנים והאותות.
שם האדם נותן באדם סימנים. לפני שנעמוד על משמעות הסימנים נחפש דווקא את האפשרויות הגלומות באותיות וסימנים.
לדוגמא,
אברהם בגימטריה 248.
יצחק בגימטריה 208.
יעקב בגימטריה 182.
יוסף בגימטריה 156.
חשיבות השם כמו הסיכום מתבטאת גם במספרים המתחלקים בו.
יוסף נותן 6 פעמים 26 (השם הקדוש הוי"ה).
יעקב נותן 7 פעמים 26.
יעקב עבד את לבן בעבור בתו רחל שבע שנים.
יעקב בגימטריה 182 שווה 7 פעמים הויה.
לבן בגימטריה 82.
לבן מורכב משבעת צבעי הקשת. הוא לבן טבור.
לבן מורכב גם משלושה צבעים וזה שקר לבן.
יצחק נותן 8 פעמים 26.
סיכום שם מלא מתקבל כאשר מחברים את הערך המוסף שלו.
לדוגמא
יעקב – יוד עין קוף בית בגימטריה 748.
רחל – ריש חית למד בגימטריה 1002
בעולם הקבלה האות ה' יכולה לשמש פעם ה"א ופעם ה"ה ופעם ה"י.
כך נמצא את אריה בג' אופנים:
אלף ריש יוד הא, אלף ריש יוד הה, אלף ריש יוד הי.
אפשרויות למצוא מיני גימטריות עומד על כ-22 אופנים. ואתם למדתם כאן רק על שניים בלבד.
תכונות שליטות של השם.
שם אדם – הוא שם שניתן לו בלידתו.
שם נביעה – הוא שם שהזאטוט "ממציא" לעצמו, כמו משהו מושך אותו להמציא לעצמו שם, שהוא שמו מזמן אחר.
שם כינוי – הוא השם שנדבק לאדם בגין מעשיו, אישיותו, ציפיותיו, מראהו.
בראשית פרק כה
פסוק ל
וַיֹּאמֶר עֵשָׂו אֶל-יַעֲקֹב הַלְעִיטֵנִי נָא מִן-הָאָדֹם הָאָדֹם הַזֶּה כִּי עָיֵף אָנֹכִי עַל-כֵּן קָרָא- שְׁמוֹ אֱדוֹם:
שם חיבה – בדרך כלל ניתן על ידי הסביבה הקרובה כמו דני הוא דנוש. דוד הוא דויצ'ון.
שם נדבק – הוא שם שהאדם מאמץ לעצמו משום העצמה והעתקה.
שינוי שם מגיע כאשר האדם מרגיש שאין לו צורך בשמו הישן – משום שמזלו לא שפר עליו או שמחפש הוא ריגושים חדשים. ויש גם אפשרות לשם מסחרי – כמו שחקן ואו זמר.
סיבות נוספות לבחירת שם:
תוספת לשם – לדוגמא אברם שהוספה לו האות ה'. הושע שנוסף לו האות י'.
מיתוק השם – הדבר נעשה עת האדם מבקש שיפור בזרימה האנרגטית שלו. במקרה של שרי שלא נכנסה להריון שונה שמה לשרה.
בראשית פרק יז
פסוק טו
וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-אַבְרָהָם שָׂרַי אִשְׁתְּךָ לֹא-תִקְרָא אֶת-שְׁמָהּ שָׂרָי כִּי שָׂרָה שְׁמָהּ:
שם אמצעי – מוסיפים לאדם אם בלידתו, אם משום חיזוק שמו, או מפאת מחלתו.
שם חיזוק – מוסיפים לאדם משום רצונו לגבור על קומתו, מפאת העכבות שבו.
שם נרדף – בא להביא עמו בשורה או מסר. לדוגמא ישראל שנקראת יעקב וגם ישורון.
ישעיה פרק מד
פסוק ב
כֹּה-אָמַר יְהֹוָה עֹשֶׂךָ וְיֹצֶרְךָ מִבֶּטֶן יַעְזְרֶךָּ אַל-תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב וִישֻׁרוּן בָּחַרְתִּי בוֹ:
שם אדם יכול הוא להיות קליט לסביבתו ויכול שהסביבה תשבש את שמו משום שהוא זר בפונטיקה שממנו מגיע.
דניאל פרק א
פסוק ז
וַיָּשֶׂם לָהֶם שַׂר הַסָּרִיסִים שֵׁמוֹת וַיָּשֶׂם לְדָנִיֵּאל בֵּלְטְשַׁאצַּר וְלַחֲנַנְיָה שַׁדְרַךְ וּלְמִישָׁאֵל מֵישַׁךְ וְלַעֲזַרְיָה עֲבֵד נְגוֹ:
שם יכול למשוך אחריו אש – יכול להביא מיאוס על הסובבים אותו רק משום ששמו מזכיר להם קונוטציות מצחיקות או שליליות.
שם שהוא טוב כשמן – יכול לעורר כבוד רק משום עושרו, מעלתו, שיעור קומתו, אישיותו הכובשת.
קהלת פרק ז
פסוק א
טוֹב שֵׁם מִשֶּׁמֶן טוֹב וְיוֹם הַמָּוֶת מִיּוֹם הִוָּלְדוֹ:
שם מתגבר – שם שמקבל הארה מסיבות של גבורה, האצלה, יראה, גדולה.
יהושע פרק ד
פסוק יד
בַּיּוֹם הַהוּא גִּדַּל יְהוָה אֶת-יְהוֹשֻׁעַ בְּעֵינֵי כָּל-יִשְׂרָאֵל וַיִּרְאוּ אֹתוֹ כַּאֲשֶׁר יָרְאוּ אֶת-מֹשֶׁה כָּל-יְמֵי חַיָּיו:
שם מוסמך – הוא שם שמקבל קידום, עליה בדרגה.
תהלים פרק פא
פסוק ו
עֵדוּת בִּיהוֹסֵף שָׂמוֹ בְּצֵאתוֹ עַל-אֶרֶץ מִצְרָיִם שְׂפַת לֹא-יָדַעְתִּי אֶשְׁמָע:
שם אדם מקורו מן המקורות. ככזה מטבעו יקרא אדם על החי – צומח – דומם.
חי – אריה, זאב.
צומח – ארז, רמון.
דומם – אבן, סלע.
שם שהוא בא מהטבע – שלהבת, גחלת, עננית.
שם שמייצג עיר או ארץ – אפרת, רעננה.
שם שניתן לאדם עם סיבה:
שמות פרק ב
פסוק י
וַיִּגְדַּל הַיֶּלֶד וַתְּבִאֵהוּ לְבַת-פַּרְעֹה וַיְהִי-לָהּ לְבֵן וַתִּקְרָא שְׁמוֹ משֶׁה וַתֹּאמֶר כִּי מִן-הַמַּיִם מְשִׁיתִהוּ:
מישהו שנפטר ורוצה לשמור את שמו ולנצור אותו.
שם שבא משום הבטחה לאב או אם.
שם שניתן על שום נדר.
קהלת פרק ו
פסוק י
מַה-שֶּׁהָיָה כְּבָר נִקְרָא שְׁמוֹ וְנוֹדָע אֲשֶׁר-הוּא אָדָם וְלֹא-יוּכַל לָדִין עִם (שֶׁהתַּקִּיף) [שֶׁתַּקִּיף] מִמֶּנּוּ:
ויש שם שעובר קיצור. נאמר אברהם וכולם קוראים לו אבי. יעקב וכולם קוראים לו קובי או יענקל'ה.
צריך לזכור שכל שם באשר הוא צריך לשקול אותו בהתאמה לכוחו ולכליו של האדם.
מובן ששם פרטי מחוזק בשם משפחה. במקרה שלנו אנו דנו הענין אם בשילובם, אם בפירושם.
חומר למחשבה:
אם כתב היד שלנו משתנה משעה לשעה, ועד לשוני בבקרו של יום, בצהרים או בערב. הרי הכל ענין של מצבי רוח, תחושות, רגשות, חשקים, אמוציות, ציפיות, בשורות טובות. כך יש לבחון את השם ביחס לבן הזוג, למקום העבודה, אופי העבודה, התאמה לסובב ולמשפחה הקרובה.
כאמור שם פרטי עובר שינויים כבירים במהלך החיים ועד לשינויים מינורים בחיי היום יום. אותו שם ולא אותה אנרגיה.
ממש כמו רוח – פעם סערה, פעם שקטה, פעם רק משב רוח.
שם אדם הולך אחר מזלו וגורלו.
יש שמות עם מזל ויש שמות ללא מזל.
זהו סוג של מטען שלא כל אחד יכול לסחוב.
נמצא ששם פרטי המתווסף לשם המשפחה עובר תהליך של שיקוף הצליל שבו.
חשבו על מוסיקה עם זרימה, מוסיקה קלילה או מוסיקה כבדה עם תזמורת.
הרי המנצח על התזמורת יודע מי מזייף, מי אינו נכנס בזמן, מי עושה עבודתו נאמנה.
שכחנו לציין את השמות המעוברתים – שמות שעברו תהליך של ניקוי עברי.
כמו ראש הממשלה שרון שהערת את שמו משינרמן.
כולם את זוכרים את ראש הממשלה שנרצח – יצחק רבין.
בשמו נמצא את המילה נרצ"ח, ירצ"ח.
כאשר עמד העימות בין אהוד ברק לביבי נתניהו על ראשות הממשלה כעבור שלש שנים לערך נתבקשתי רגע לפני הבחירות לגלות מיהו זה שיבחר.
נמצא אהוד ברק ממשיך מורשתו מופיע בשמו של יצחק רבין – בר"ק ינצ"ח.
כרמלה בוחבוט למי שלא זוכר או יודע קבלה מכות רצח מבעלה במשך עשרים שנה עד שהרגה אותו. היא ישבה/קבלה 7 שנים בכלא.
בשמה נמצא כ'-רמלה זה כ' שנים ובשאר שמה נמצא את מקום הישיבה בכלא רמלה.
בשם משפחתה נעשה המעשה בו-חבוט.
חיזוק שם האדם:
נמצא את שם האדם במונחי חיים. כך אותיות שמו מייצגות את התהליכים החלים עליו ומטבע בריאתו. אלו עיצורים ודרך הגייתם.
חיך – אותיות גיכ"ק
גרון – אותיות אחה"ע
לשון – אותיות דטלנ"ת
שינים – אותיות זשסר"ץ
שפתים – אותיות בומ"ף
יוצא אם שמו אברהם יש בו גרון (א'-ה'), שפתים (ב'-מ'), שינים (ר').
עוד נמצא את שם האדם מתהדר במלבושים. אלו אותיות בעלי ג' תגין, תג אחד וחסרי תג.
בעלי ג' תגין – שעטנ"ז ג"ץ
בעלי תג אחד – בד"ק חי"ה
חסרי תג – מלאכ"ת סופ"ר
יוצא אם שמה שרה נמצא פעם אחת ג' תגין (ש'), פעם אחת תג יחיד (ה') ופעם אחת ללא תגין (ר').
התייחסות האותיות לחלקי גוף:
א' – ראש. חלק עליון של הגוף.
ב' – בטן. חלק אמצעי של הגוף.
ג' – רגלים. חלק תחתון של הגוף.
ד'- איבר המין. זרע ותולדה. ביצית.
ה' – חלק עליון של עמוד השדרה.
ו' – עמוד שדרה.
ז' – זנב עמוד השדרה.
ח' – ישבן.
ט' – מעיים.
י' – לב.
כ' – כבד.
ל' – לשון. לבלב.
מ' – ריאות.
נ' – גרון
ס' – אף.
ע' – עין.
פ' – פה
צ' – שרירים
ק' – אזן.
ר' – עצמות.
ש' – כתפים. שכם.
ת' – ידים. אצבעות.
יוצא אם שמו משה נשלט על ידי ריאות (מ'), כתפים שכם (ש'), חלק עליון של עמוד השדרה (ה').
חידושי שם אדם נמצא במהות התצורה. מתוך כך נברא האדם בצליל ובקול:
האו"י
קו"ל דבו"ר
ח"ש-מ"ל
אותיות נסתרות בשם אדם:
אמור א' ונסתרות האותיות ל"ף.
אמור ב' ונסתרות האותיות י"ת.
נש"ר ע"ז – אלו אותיות מסתיימות באות נ'.
שין נון.
עין נון.
בג"ד צ"ח וטלי"ת מסתיימות באות ו'.
בית תאו ואו.
גימל למד דלת תאו ואו.
צדי יוד דלת תאו ואו.
הק"ף כס"א מסתיימות באות א'.
קוף פה הא אלף
סמך כף פה הא אלף
אלף פה הא אלף
האות פ' הולכת אחרי האות א'.
פה הא אלף
אלף פה הא אלף
ויש את אותיות אמו"ן המסתיימות בעצמן.
אלף פא אלף.
ממ
ואו
נון