בחירת שם לתינוק: השם קובע

בחירת שם האדם קובע את דרכו ולא אחת את עתידו

בחירת שם לתינוק: מזל ויעוד 

בחירת שם לתינוק מאוד חשובה במיוחד שעל ההורים מוטלת האחריות לעזור לו בגידולו.


בחירת שם לתינוק זה אירוע משמח. מזל טוב. תינוק חדש אור חדש. עתה מתחילים לחפש ולזרוק שמות לחלל בתקווה שאיזה שם יקלט. הענין מתחיל להסתבך כאשר ההורים חלוקים בדעות. זה רוצה שם על שמו של אביו וזהו רוצה שם על פי הכוכבת מהטלויזיה. היא רוצה שם מתקדם והוא רוצה שם נוסטלגי.

ענין בחירת השם כה קריטי שיכול להשפיע על מבנה אישיותו של התינוק, יכול להשפיע על בריאותו.

מחשבת השם כמוה כחתימה על צ'ק. השאלה היא אם יש כיסוי.

מחשבת השם כמוה כחתימת אומן על בד ציור. יכולה החתימה לשוות עוצמה, יכולה החתימה לשוות נינוחות. השאלה היא מה המחיר שאדם יצטרך לשלם.

אם עסקינן בשוויו של הציור, נעמיד את שם האומן בבחינת טוב שמן משם טוב. על הציור עולם שלם נתגלה. כל פרט ולו נקודה על מגוון הצבעים מבטא אירועים בחייו של האדם. הבעיה היא שאין עין האדם מסוגלת לקלוט את שפע האירועים ולחבר ביניהם. נראה כאילו אין קשר בין דמות אחת לשניה. כלומר, נראה שאין קשר בעליל בין החתימה של האומן לבין הציור. ולמרות זאת מלאכת חייו של האדם תהיה מושפעת רבות מתבנית הציור.

אנו נושאים את שמנו ומרגישים כאילו כל העולם שייך לנו. אנו מחשיבים את שמנו כמו מדינה בעלת ראשי חץ גרעיניים. אנו בטוחים בכוחינו ובעצם ידינו.

ואם זאת מהלכים בין הטיפות, חוששים שלא תיפול שערה אחת מראשינו.

בסופו של דבר שמנו הינו פועל יוצא של שם פרטי ושם משפחה. הצליל עושה את ההבדל. אם יש הרמוניה בין השם שלנו יכול להיווצר חיבור לקיומינו. הצליל הנדרש טוב לעניינים מקצועיים, לשם במה.

אדם מפורסם לעיתים מוצג רק בשמו הפרטי, לעיתים רק בשם משפחתו. זהו מוניטין.

שם של אדם נושא בחובו מטען אנרגטי, מטען שיכול להשפיע על תפיסת עולמו מבחינה רגשית או מנטלית. 

אדם נקרא בשם כפי שהוריו כינו אותו ומגלה שבבית הספר מכנים אותו בשם כינוי או קיצור. הוריו כבר מזמן נתנו לו שם קיצור, או שם נרדף. כשהוא כבר בגיל שמונה עשרה מכנים אותו בשם היכולת שבו. יוצא שאדם מקבל שם וזה לא נקלט בסביבתו. דווקא אופיו מעיד על שמו ורבים שמחים לציין זאת בפניו.

אצל האינדיאנים שם האדם הוא פועל יוצא של איפיון האדם. כך עד גיל שש אין לאדם שם כי אם כינוי לתכונה שלו.

אצלינו ההורים נותנים שם במהלך השבוע הראשון של הלידה. אנשים דתיים מוסיפים לילוד שם אמצעי.

כל שם כאמור מבטא סגוליות וייחודיות לאדם.

במציאות העכשווית של חיינו ניתן לחשוב בעצם הכבוד שהאדם יזכה לקבל אומרים היא בזכות עוצמתו הכספית.

שמנו ניתן לנו על מנת להבדיל אותנו זה מזה. קוראים בשמנו ואנו מסתובבים ונענים.

מגוכך לחשוב ששמנו היום מתלווה לא רק לתעודת הזהות שלנו, ולא רק לתאריך לידתינו אלא למספר הטלפון הרשום בחברת הטלפונים.

לשמנו מתלווה "הלו".

אם הייתי צריך לתת רמזים לבחירת שם הייתי מתחיל בחלק הקל של מאמר זה דרך האותיות על בסיס גרפולוגי.

אותיות עליונות, אותיות אמצעיות ואותיות תחתונות.

אותיות אמצע – א ב ד ה ו ח י כ מ ס פ ר ש ת

אותיות עליונות – ט ל צ

אותיות תחתונות – ג ז נ ע ק

אותיות עליונות מבטאות צד רגשי-רוחני.

אותיות אמצע מבטאות צד רגשי-בטני.

אותיות תחתונות מבטאות צד רגשי-מיני.

אם אתם רוצים יותר כדאי להציץ בכל אות בנפרד ולדעת את המאפיינים שלה. מאפיינים מהבחינה הנומרולוגית, מאפיינים מהבחינה התורתית. 

ישנם שמות המייצגים מידות וערכים כמו חנוך, רחמים.

ישנם שמות המייצגים אור ומאור כמו אור, אורית, מאיר, אהרון.

ישנם שמות המייצגים עצים וצמחים כמו אלון, דולב, רקפת, ארז.

בתורה נמצא החלפת שמות המתבקשת בהתאם לגודל המעמד

בראשית פרק לה

פסוק י

וַיֹּאמֶר-לוֹ אֱלֹהִים שִׁמְךָ יַעֲקֹב לֹא-יִקָּרֵא שִׁמְךָ עוֹד יַעֲקֹב כִּי אִם-יִשְׂרָאֵל יִהְיֶה שְׁמֶךָ וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ יִשְׂרָאֵל:

יוצא בכל שם יש את שם אלהים בקרבו.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן