סוד אותיות התנ"ך: צירופי אותיות והגשמתן – חלק ד'

סוד אותיות התנ"ך: צירופי אותיות והגשמתן – חלק ד'

הפעם נדבר על סוד האותיות ולכידותן

כל מספר והנשמה שלו

אך תחילה היסטוריה של האותיות:

משחר הבריאה, מיום היוולדו של האדם הוא מחפש משמעות. תחת הוראת 'פרו ורבו' הוא מקים משפחה ומוליד ילדים. זה חזק ממנו.

לשם פרנסת המשפחה הוא מחפש עבודה יציבה, עבודה מכניסה, עבודה עם סיפוק. אם צלחה דרכו ורכש תובנות חיפש לשלוט במעברים של ההספקה: אלו סיפקו לו כח וקשרים לרוב. כבר אז הבין – ידע זה כח. ידע ניתן ללמוד אותו באוניברסיטה, ידע ניתן להשיג אותו תוך כדי נסיון. אבל השילוב הוא אדיר. והאדם שאף לזה: ידע פלוס נסיון.

והוא שינן את זה שוב ושוב: ידע פלוס נסיון. מהיכן רוכשים את זה?

השגה של שאיפה זו תביא אותו לחוף מבטחים.

החיים הקצרים והמרדף אחר הישגים הניעו את האדם לבחור בין החומר והרוח.

מבלי להיות מודע גרמי השמים, כוחות הטבע, מניעים את הרוח וזו בתורה מניעה את הנשמה – לבחור.

לצבור רכוש – הדבר מעיד על מעמד, לצבור ידע – זו כבר שאיפה של הנשמה. מה אם אפשר לצבור את שניהם. כי טובים השניים מן האחד.

איזון.

להגיע לאיזון.

רוב הימים אדם רודף אחר ההבלים דרך פיתויים ואחיזת עיניים.

איך ידע לבחור – נכון!

רבים האנשים השואלים אותי: "מה זה נותן – הידע הזה"?

כשאתה הולך למסיבה – אתה רוקד כי כולם רוקדים. אתה נכנס למסעדה ואוכל כי המסעדה מלאה באנשים כמוך. אתה הוא חלק ממרקם אנושי אדיר.

הדרך שלנו להתמודד עם הבעיות ולגבור עליהם היא להגיע לנפש ו"לשחרר אותה". להרגיש שעשית מעשה טוב ולא רק לעצמך.

תסתכלו על המילים: אסור ומותר.

איננו שמים לב שהם קשורים לשיער.

אסור לשון קשור – מי שאינו יכול להשתחרר, כי הוא כלוא.

ומותר מי שמשחרר את השיער שלו לכל עבר.

כך הנפש שלך מרגישה.

לפעמים אדם לומד להבין דברים דרך גוף שלישי – דרך הילד שלו, דרך בן הזוג.

אתה שומע על מצוקה של אח ואחות ומייד נרתמים לעזרתם מאות אנשים. מה זה נותן להם?

אנשים זרים ובכל זאת הופכים עולם, מתפנים לרגע מהמרדף של עצמם ומושיטים יד.

ולכל ידע יש עומק.

כמה עמוק אתה רוצה לדעת?

הכלי שלך יקבע זאת והוא יעשה זאת דרך שמחה, סקרנות והתמדה.

בעברית אדם נוהג לשאול את רעהו "מה שלומך"? ולא תמיד מתכוון לכך. באנגלית "How are you" ובתרגום האו אר יו – האם האור מספק אותך, אתה רואה טוב?   בצרפתית הכי דואגים לאדם "Comment ça va" ובתרגום קומו שבע – האם אתה רעב, אכלת?

'חש' מייצר אנרגיה כל העת התלוייה בחילוף החומרים שלה. אם נוסיף את האות כ' בסופו נקבל 'חשך' זה מקור ההחלמה והאיזון בין המטענים החיוביים והשלילים. כי חש שיש לו את האות 'כף' מספק מסוע, כמו כניסה להיכל. שימו לב מה קורה שהאות כ' מתחילה בתחילת המילה 'כחש' אז מבצעת תעלול הפוך של סירוב לקבל.

'חש' בפשט מתאר אדם שהרגיש דבר מה אולם במקורו הוא מוליך עצבי חשמלי כשהוא זורם כל העת (אלו אלקטרונים). 'מל' מייצר ברית ואיחוד עם (ספירת) היסוד. מכאן חש-מל מקושר ל'רצוא ושוב' בבחינת "וּמִן הָאֵשׁ יוֹצֵא בָרָק וְהַחַיּוֹת רָצוֹא וָשׁוֹב כְּמַרְאֵה הַבָּזָק". כאשר הבזק הוא מהיר מן העין וגם הבזק המדמה כבה ונכבה. 'מל' מייצר מתח והתנגדות – בלימה והאטה.

נזכור כי תפקידו של מקור המתח להעביר אלקטרונים חופשיים מהפוטנציאל הגבוה אל הנמוך, תוך השקעת אנרגיה.

אם 'מל' הוא כל כך דעתני אז מה יקרה אם נוסיף לו את האות כ' בסופו? הוא יכונה 'מלך' מי שמסכים עם מזלו. אם נרחיק במקצת את האות מ' מעל האות ל' ונכניס את האות ז' נקבל 'מזל' מי שזוכה בכרטיס הזוכה, ענין של מקום זמן וניצול האנרגיה בצורה נכונה.

לכל אות והמבנה האנרגטי שלה

אותיות שפת הקודש והשפעתן על שפות העולם 

מקור כל השפות בעולם הוא עברית "עַל כֵּן קָרָא שְׁמָהּ בָּבֶל כִּי שָׁם בָּלַל יְהוָה שְׂפַת כָּל הָאָרֶץ וּמִשָּׁם הֱפִיצָם יְהוָה עַל פְּנֵי כָּל הָאָרֶץ". תפיסת החיים שבליל השפות מתקיים בה הוא יותר ממופלא. לדוגמא 'אלמנה' – אשה שאיבדה את בעלה יקבל משמעות של אל-מן-ה (מן אחרת man, הוא אדם). לומר אשה ללא בעל, ללא אישה, ללא האדם, בן הזוג לצידה.

בית ספר באנגלית school, יתקבל 'שכל' – המקום בו מתפתח הנער. נס באנגליתmiracle אחרת מראה-קול, ובתרגום מדמה הדבר את הסנה הבוער שלא אוכל. לראות ולא להאמין כי גדול הנס במקום ולא נתפס.

בואו נעבור לשפות נוספות.

תפילה באנגלית pray, ובעברית 'פרי' – לומר, אם ברצונך שהתפילה תתקבל כדאי שתהפוך אותה לפרי ולא לבוסר. גם בעברית תפילה מתקבלת שיש בה משמעות וייעוד ואם אינה מתקבל הרי היא 'תפלה' – חסר בה מלח.

תפילה ברוסית מוליטבה, ובעברית אם אצליח להעמיד מולי את התפילה שתהיה טובה (נכונה ומדוייקת).

תפילה בספרדית לה-אורסיון, ובעברית לה-אור-ציון בבחינת כמה מדוייקת צריכה התפילה להיות, ממש נ.צ. כמו לשים וויז – תוכנת דרך.

תפילה בפוטוגזית preghiera ובעברית פרגארה, לומר פרי-גר-ה, האם הפרי יהיה גרה (מעלה גרה) או פרי-גרע (שיגרע ממנו דבר).

כמה חכמה יושבת בכל שפה, בבחינת אותיות מרצדות אותם ניתן לקרוא מימין לשמאל, משמאל לימין, מלעלה למטה, מלמטה למעלה.

תפיסת עולמן של האותיות:
מימים דקדמא השתכללה הבינה של האדם בעשרות מונים. אם קודם היה מחשב עם האצבעות שלאחריו כבר חישב עם כדורים, ומאז הגיח המחשב הוא כבר לא היה צריך להתאמץ לזכור את הפעולות האחרונות. מחשב אחרת מח-שב זו פעולה לרובוט, לבינה המלאכותית והאדם לוחץ על הכפתור והפעולה קורית מאליה.
לפעמים מדובר בהצלת חיים ויש מקרים בהם מדובר בסכנת חיים.
בזוגיות צריכה להתקיים הפריה הדדית. במקרה שכזה הזוגיות פורחת.
אבל מה יקרה אם נשנה את האות ה' לאות ע'. אותה מילה תשמע דומה למקורה ושונה בתכליתה. הפריה מול הפריע. האחד משלב ידיים, נותן מעצמו, מתחבר, חלק מהשלם. והשני עושה הכל על להפריד, לקלקל, לא להיות.
אות ה' בסופה מול אות ע' בסופה.
זו אינה גברת בשינוי אדרת. כי האות ה' בתחילתה והאות ע' בתחילתה יקבלו ערך אחר. מה שמוכיח שמיקום האות תלוי אם הוא בתחילת המילה, במרכז המילה או בסוף המילה.
ראו את המילים: עוני באות ע' והוני באות ה'. שניהם תלויים במצב צבירה. כאשר הראשון – עוני, צבר מעט והשני – הוני, צבר הרבה.
אדם מקורו מאדמה, בארץ וכשהוא מתעלה על עצמו, שמים, הוא מבקש להיות "אדמה לעליון" – להנחיל עולמות עליונים, להדמות לבורא.

על צירופי אותיות ושורשים:
בשביל לקבל החלטה צריך לעבור תחילה חליטה משורש חלט.
חליטה טובה מורכבת מפירות וצמחים איכותיים המוציאים את מרצם במים חמים. בתחילה יש להשרות את העלים במים פושרים ורק לאחר מכן ניתן להגביר את הטמפרטורה. כאשר הטעם והמרקם רק משבחים את המציאות. מנגד אי קבלת החלטה היא תוצאה של אובדן שליטה. מישהו שמחכה לראות לאן לפנות. ואני אומר, תתחיל לעשות חליטה היא המתכון הנכון להוציא אותך, להניע אותך, לשבץ אותך במקומך.
תראה היכן אתה מוציא את היכולות שלך בצורה הטובה ביותר, היכן אתה מתמזג את מי שאתה. ומשם, ברגע שהתכונות שלך באות לידי הפוטנציאל אתה כבר תקבל החלטה והיא מאשרת אותך באותו רגע.
באנגלית אני צריך לקבל החלטה זה I decide אחרת דע-צד (או ציד) ובעברית, אתה תצטרך לקחת צד בהחלטה שלך. תוכל להשיג את הצד שלך על ידי קביעת מטרה ויעד. אם תנתק את מעשה השיתוק מהמוח שלך "אני לא יכול, אני לא מסוגל" ל-"אני מחוייב להצליח, ויש לי את המזל להיות במקום הנכון ובזמן הנכון", אז משהו יתחיל להשתחרר, אולי הניתוק מהשיתוק יתרחש. אותיות פנימיות במילה החלטה (ה-חלט-ה) לשון – חלט. חלט עד שהארומה תוציא את ריחה לוקח לה זמן. והיא תוציא את ריחה רק לאחר שאתה תבחר – צד.
להעניק משרש ענק, הינו לתת, וענק רוצה לומר – לתת הרבה ומכל הלב. באנגלית To give בתרגום לתת גב – למי שאתה מעניק.
אמת מארץ תצמח
אמת באנגלית Truth אחרת תורה – אמת. מתקבל גלגל שחוזר על עצמו.
באנגלית Help I need somebody בתרגום מילולי: עזרה, אני צריך מישהו שיעזור לי. מה שכתוב: אלף – זו האות הראשונה, זה דחוף. הי ניד – אני מנדנד ולא מקשיבים לי, אני מחפש שם-בדי – מישהו דומה לי אמיתי, מהשורש שלי שיראה אותי.
פחד באנגלית Fear שזה פיר. פיר משתייך לתהום לשון תהו. פחד הינו שורשי לאדם. גם אם אהפך את האותיות 'פחד' לערך 'דחף' עדין המקור ינבע מהפחד. כלומר מתקיים הפחד המושך אדם למטה ובו זמנית מתקיים בו הצורך לעלות ולטפס מעלה כל העת.

על צירופי אותיות ומשמעויות קוד נסתרות:
משפטים תמימים הנקראים ככאלה מקבלים משמעות אדירה כשהם מוכוונים למטרה שלהם. זה לא רק השינוי המילולי שלהם כי אם הצירופים הבאים לידי ביטוי המהווים דרך ומקור המקודדים ומוצפנים בכל פעם מחדש.
"הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ" (תהלים טו, ב) נמצא כאן מוצפן את המשפט "קוד דבר אמת" וגם "קוד ברא". נדרש האדם להיות שווה בפה ובלב – בברכה, בתפילה ואפילו בעת יציאה למלחמה. למעשה מתקיים כאן דנ"א של המקרא ודנ"א של גוף האדם בסוד אחד.
"וְכִכְפִיר יֹשֵׁב בְּמִסְתָּרִים קוּמָה"(תהלים יז, יב) נמצא כאן מוצפן את המשפט "שבב מסתרי יקום". היקום שאנו חלק ממנו מתפשט ללא הרף בשעה שאדם נדרש לצאת ממצרים בכל יום, להשתחרר מכבליו.
"וַאֲנִי אֶשְׁמַע מִן הַשָּׁמַיִם וְאֶסְלַח לְחַטָּאתָם וְאֶרְפָּא אֶת אַרְצָם" (דברי הימים ב, ז, יד). מן-השמים זו נשמה הנדרשת להכנס לגוף לתקן את מהלכיו.

צירופי אותיות והגשמתן:
להשתחרר… עוד היום… לצאת לחופשי
חמש לשונות גאולה נאמר לבני ישראל כנגד ארבע כוסות. ארבע את חמש הרי 45 בגימטריה אדם. ואלו: והוצאתי, והצלתי, וגאלתי, ולקחתי, והבאתי.
לָכֵן אֱמֹר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֲנִי יְהוָה וְהוֹצֵאתִי אֶתְכֶם מִתַּחַת סִבְלֹת מִצְרַיִם וְהִצַּלְתִּי אֶתְכֶם מֵעֲבֹדָתָם וְגָאַלְתִּי אֶתְכֶם בִּזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבִשְׁפָטִים גְּדֹלִים וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם לִי לְעָם וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם מִתַּחַת סִבְלוֹת מִצְרָיִם וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָשָׂאתִי אֶת יָדִי לָתֵת אֹתָהּ לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב וְנָתַתִּי אֹתָהּ לָכֶם מוֹרָשָׁה אֲנִי יְהוָה (שמות ו, ו).
והוצאתי.
בכל יום מתבקש האדם לצאת ממצרים, ממקום צר-מים למקום רחב מים. מצד אחד הוא לא יכול לצאת בכוחות עצמו, אך מצד שני הוא כן מקבל הנחיות וכלים לצאת בסוד "אֲנִי יְהוָה בְּעִתָּהּ אֲחִישֶׁנָּה".
לצאת בזמן "בְּעִתָּהּ" כי "לַכֹּל זְמָן וְעֵת לְכָל חֵפֶץ תַּחַת הַשָּׁמָיִם" או לצאת מהר "וְלֹא יָכְלוּ לְהִתְמַהְמֵהַּ" לשון "אֲחִישֶׁנָּה".
והצלתי.
תינוק אחרת תיקון הוא סוד התיקון המאפשר לו בכל יום לתקן דרכיו, להתחזק, להתחמש. כי תקווה מנצחת פחד וקהות חושים. זו תודעה המעלה על נס את האדם לקראת דרכו החדשה. אדם מטבעו אטום ומתקשה לבצע מהלך שיטיב עמו. כמו לקבל חבל הצלה ולא לתפוס אותו. אולי הוא מבין אותו בחוש האחד אבל לא אוחז בו בחוש השני.
וגאלתי.
אם תתן לאדם הרבה כסף הוא כנראה יבזבז אותו. לעומת זאת אם תתן לו אמצעי להרוויח את כספו הוא ישאף לשמור עליו. יש פער בין מה שאדם אומר בפה לבין מה שהוא חושב בלבו. ועד שהוא לא מתאזן הוא לא מגיע לגאולה. האוייב הכי גדול לאדם הוא עצמו, אלו פחדיו, המעצורים שלו, האמונות שלו.
ולקחתי.
נקודה זו היא החיבור הקריטי כי היא מיישמת את כל מה שלמדת עד כה. האם אתה מחובר, האם אתה ראוי, האם אתה מוכן – לשלב הבא?
לקח בסוד "כִּי לֶקַח טוֹב נָתַתִּי לָכֶם תּוֹרָתִי אַל תַּעֲזֹבוּ" וגם "יִשְׁמַע חָכָם וְיוֹסֶף לֶקַח". ולקחתי ממקום של הליכה יד ביד, הרי לסמוך על מישהו, למצוא את מורה הדרך שלך, לאתר את המצפון שלך.
והבאתי.
"וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָשָׂאתִי" זו הנקודה הגבוהה. מצבו של האדם השתנה לטובה אבל עבודה רבה נכונה לו: לשמור על הקיים, להגן עליו, להיות נוכח "וְאָהַבְתָּ אֵת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשְׁךָ וּבְכָל מְאֹדֶךָ". מדובר במודעות גבוהה של שלמות בבחינת "כִּי לֹא בָּאתֶם עַד עָתָּה אֶל הַמְּנוּחָה וְאֶל הַנַּחֲלָה אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ".

*****

האם את/ה מוכן?

להגיע לבאר ולשתות…

להיות ראוי ומוכן…

אדם נדרש לשלושה דברים שישמשו אותו: רצון – בדרגה גבוהה, שמחה – עד לדרגת תענוג והתמדה – שתעגן אותו לחלום על מנת שיתגשם.

"לא ראיתי דבר כזה מעולם" (הרב בצרי).

"מתקיימת כאן אמת פנימית, כשהחיפוש מתבצע בתום. אין תעתועים. פשוט מדהים " (פרופסור אליהו ריפס).

לבירור אודות פתיחת הקורס, מיקום ותאריך התקשר 050-6359000 או השאר פרטים

להרשמה לקורס





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *