מאפייני זיוף חתימה: זיהוי ואימות כתב היד קצב ומעצור

זיוף חתימה, זיהוי ואימות כתב היד לשם הנעה לפעולה

לכל עט והמאפיינים שלה

שיעור מספר 1: גרפולוגיה ומקור הכתיבה
אנו מסתכלים על כתב היד כאל פרטים שאנו צריכים לברר, אבל לא יודעים מהיכן לברר, מהיכן להתחיל את התהליך.
נכון, זו רק התחלה והיא ניראת קלה, לכאורה. 
כמובן שאפשר להתחיל לברר מכל נקודה שפותחים בה, אך במקרה שלנו אנו נתחיל באפיון הכתיבה. מה רואים מכאן שלא רואים משם, ובכלל מה זה אומר?
בתמונה שלפנינו כתבתי את שמי שלוש פעמים. יכולתי לשאול אתכם מהי כתיבה עלית, מהי כתיבה תחתית, מהי כתיבה אמצעית. והפעם במקום לשאול אני אענה. 

הכתיבה הראשונה נכתבה כאשר העט הוחזקה מלמעלה על דרך ההטייה. רואים את זה כך: ראו את האות ה' בשם אהרון, ראו את האות ר' הסמוכה לה. האותיות נכתבו בהטייה מלמעלה משמאל לימין.
בכתיבה למטה שוב נתבונן באותיות ה' והאות ר' ונראה שהם מצויות בהטייה מימין לשמאל.
הכתיבה האמצעית שומרת על איזון בין ימין ושמאל.
מה זה אומר על האדם זה כבר הרבה יותר מורכב משום שיש לכלול מרכיבים נוספים במאפיינים שלו. ואני אסביר. כשתלמיד לומד הוא נחשף ל-5 כתבי יד שונים כשלכולם אותו מאפיין: כתיבה עלית, אמצעית או תחתית. כך הוא עובר ולומד לא רק על ההטיות אלא גם על משמעות אופיו וכיצד היא באה לידי ביטוי בכתיבה. 

שיעור 2: זיוף חתימה וזרימת כתב היד
לשם פענוח כתב היד, זיוף חתימה, יש לעקוב אחר קצב הכתיבה. זה אינדקטור מרכזי בפענוח זיוף חתימה מהטעם שמאפיין מרכזי זה מספק מידע אודות דרכו של הכותב. האם הוא בריא או חולה, האם הוא פדנט או רשלן, האם הוא נחוש או ותרן. מה הוא אומר לנו?

במקרה שנראה 4 חתימות. 

חתימה מספר 1 – זורמת וקלילה, מהירה ושלמה. ניתן לראות את הלולאות הנעות משמאל לימין. 
חתימה מספר 2 – החתימה נעשה איטית יותר במקצת. הלולאה כבר לא זורמת כבראשונה, לא נסגרת. המעגל שסוגר על החתימה מתון ונעצר לפני סוף החתימה.

חתימה מספר 3 – קצב הכתיבה הרבה יותר איטי. עד כדי כך שתחילתו באות A מתעבה בראשיתה.ישנו היסוס של המחשבה, האם להמשיך, האם זו הדרך הנכונה. סגירת המעגל כבר לא שלמה, ליתר דיוק ממש במחציתה.

חתימה מספר 4 – משנה כיוון. אם חתימה מספר 1 אמצעית הרי חתימה מספר 4 פניה כלפי המרומים. שואלת כבר שאלות קיומיות. מאולצת, בררנית, מתונה, סופרת את צעדיה. הסגירה של המעגל לא ברורה, אינה תיקנית.

נפתח קורס גרפולוגיה – זיוף חתימה של כתב היד. 
בקורס לומדים לפענח כתבי יד בדגש על קצב בכתיבה, כיוון ומשיכה, לולאות, הדגשים, חשיבה, מעצורים.
עוד נלמד על ציורי ילדים – מעבר לזה שהילד מצייר את רגשותיו והוא למעשה חווה את התפתחות המוח שלו, עת החיבורים החשמליים מתרחשים. פלאי עולם מצויים בתבניות שנראה.
אהרון לב הארי מספק מעל 20 שנה איבחונים לחברות ופרטים וחוות דעת גם לבית המשפט בגין זיופי חתימה ומסמכים, זיהוי כתב יד ואימות חתימה.

צלצלו 050-6359000

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *