נח והמבול

נח והמבול:

במצב הנתון הקיים לארץ הגיעו מים עד נפש ולפיכך לא נותר אלא מבול על הארץ להשמיד ולהכחיד את הכל. נח צדיק תמים נמצא היחיד הראוי לאסוף את תמצית החי לתבה ולהכינה לחיים חדשים. נח ושלשת ילדיו ניצלו ופתחו דף חדש בבחינת בריאה שניה על הארץ, קדמו לו אדם וחוה על קין הבל ושת.

לאדם וחוה ניתנה הזכות לקיים מצות פרו ורבו, ולשם כך הם באו לעולם. באם חלילה הם ביטלו את הוראת השעה ולא קיימו את ההוראה כלשונה, הרי הם מפירים אותה, ולפיכך נוצרה פירצה ולא נותרה הברירה אלא לכלותם.

אדם

חוה

ראו כאשר המילה ד"ו, בבחינת זוגיות, נלקחת מהם כל שנותר היא המילה אמח"ה.

באין מעצור לנפש חיה – דבר המבטא העדר מעצורים וגבולות, יציאה מהגדר, מהארון אזי הטבע מגיב בסנכרון למצב הקיים, כשהוא פורץ את הגבולות של עצמו ומביא מגיפה, שואה ומחלה. כל זה קורה כשאין תיקון.

כמו אדם וחוה לא היו לבושים, חסרים עכבות, לא מפותחים וכך בשל העדר קליפות חשופים, לא מוגנים. מטבע הדברים אמונה לא היתה בהם.

מעניין שהשאלה הבאה תהיה לגבי השואה וזוגיות. הם הרי היו בזוגיות?

והתשובה.

מתקיימים בזוג מדרגות ומעלות המשתנות מהפרט ועד לכלל. בשלב הראשון השניים נדרשים לפרו ורבו – לא מאונס וגילוי עריות אלא מרצון ואהבה ושלמות המשפחה. השלב הבא עליהם לגדל ולחנך את הילדים שלהם בערכים הכוללים אמונה באל אחד. לאחר מכן עליהם לגדל אותם בבית, בנחלה, בארץ ישראל. זכרו שלוחות הברית היו בארון. ויציאה מהארון כמוה כלקיחת הלוחות ונתינתם לידיים אסורות.

ראיתי סרטון ובו רואים קוביות דומינו. התחילו בקוביה ענקית ממש ולידה קוביה קטנה יותר ולידה קוביה קטנה יותר עד שהגיעו לאחרונה, קוביה קטנטנה שעם פינצה הציבו אותה. ברגע שהפילו את הקוביה הכי הקטנה זו הפילה את השניה, וככדור שלג המתגלגל נפלה הקוביה הכי גדולה. הדבר מזכיר את משק כנפיו של הפרפר מקצה האחד של העולם מגיע לסופת הוריקן בקצה השני של העולם.

במצב הנתון הקיים לארץ הגיעו מים עד נפש ולפיכך לא נותר אלא מבול על הארץ להשמיד ולהכחיד את הכל. נח צדיק תמים נמצא היחיד הראוי לאסוף את תמצית החי לתבה ולהכינה לחיים חדשים. נח ושלשת ילדיו ניצלו ופתחו דף חדש בבחינת בריאה שניה על הארץ, קדמו לו אדם וחוה על קין הבל ושת.

המבול הגיע משום שהארץ לא עמדה בזוית המעלות לשם קיומה. זו הזווית המאפשרת לכדור הארץ להסתובב סביב צירו 23.45 מעלות והיוצרת בעקבות כך את עונות השנה.

בראשית פרק ח

פסוק כב

עֹד כָּל יְמֵי הָאָרֶץ זֶרַע וְקָצִיר וְקֹר וָחֹם וְקַיִץ וָחֹרֶף וְיוֹם וָלַיְלָה לֹא יִשְׁבֹּתוּ:

עונות השנה: חרף קיף סתו אביב הם גם מעברי חיים כמו חיים ומוות על גווניה. צמיחה פריחה ולאחר מכן נבילה ושינה. 23.45 אחרת אדם-חיה בבחינת קיום האנושות לשם דנ"א.

נ"ח אחרת נפש חיה נדרש היה להכיל את תמצית החיים בדומה לגרעין בעל מעטפת הגנה.

 

איוב פרק כו

פסוק ז

נֹטֶה צָפוֹן עַל תֹּהוּ תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִי מָה:

מערכת החיים של המבול מצידה השני בנויה בסוד "תלה ארץ על בלימה".

מעבר לכך כוכב הצפון מתחלף כל 26 אלף שנה.

בראשית ב

פסוק יט

וַיִּצֶר יְהוָה אֱלֹהִים מִן הָאֲדָמָה כָּל חַיַּת הַשָּׂדֶה וְאֵת כָּל עוֹף הַשָּׁמַיִם וַיָּבֵא אֶל הָאָדָם לִרְאוֹת מַה יִּקְרָא לוֹ וְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא לוֹ הָאָדָם נֶפֶשׁ חַיָּה הוּא שְׁמוֹ:

נפש חיה משוייכת לעולם היצירה.

בראשית ט

פסוק ה

וְאַךְ אֶת דִּמְכֶם לְנַפְשֹׁתֵיכֶם אֶדְרֹשׁ מִיַּד כָּל חַיָּה אֶדְרְשֶׁנּוּ וּמִיַּד הָאָדָם מִיַּד אִישׁ אָחִיו אֶדְרֹשׁ אֶת נֶפֶשׁ הָאָדָם:

נפש חיה מחברת את האדם למוסר בבחינת שכר ועונש. נפש חיה מחברת קשרי משפחה וגם מגינה על האדם בדומה למכונית ממוגנת.

בראשית ב

פסוק ז

וַיִּיצֶר יְהוָה אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם עָפָר מִן הָאֲדָמָה וַיִּפַּח בְּאַפָּיו נִשְׁמַת חַיִּים וַיְהִי הָאָדָם לְנֶפֶשׁ חַיָּה:

 

בראשית ו

פסוק יט

וּמִכָּל הָחַי מִכָּל בָּשָׂר שְׁנַיִם מִכֹּל תָּבִיא אֶל הַתֵּבָה לְהַחֲיֹת אִתָּךְ זָכָר וּנְקֵבָה יִהְיוּ:

כאשר "להחית" עולה בגימטריה 'נפש חיה'. ידוע כי האדם במדרגה הנמוכה הינו בעל נפש בהמה עד לעליתו בסוד "לְמַעַן עֲשֹׂה כַּיּוֹם הַזֶּה לְהַחֲיֹת עַם רָב" בבחינת נפש אלקית. ידוע כי חיה ויחידה הינם מקיפים לאדם.

ראיתי סרטון בו נראה תינוק בן שנה וחצי המניע את ראשו מצד לצד כשמולו אריה גדל מימדים המבקש לטרוף אותו כלאחר יד. מה שהפריד ביניהם זו זכוכית די עבה. האריה ממש התחרפן. כפות רגליו בקשו כל העת לנפץ את הזכוכית ולהגיע לתינוק והדבר לא התאפשר לו.

אלה הם החיים.

כל עוד קיימת זכוכית החוצצת בין מי המבקש להרע אזי מצבו של האדם נפלא, והוא מאוזן. ברגע שהמגן מוסר מצבו של האדם נעשה רע מרגע לרגע.

במלחמת לבנון שלש מאות טילים נפלו על חיפה בכל יום ולא קרה דבר מלבד רעש איום.

היום, לאחר שבידי מדינת ישראל כיפת ברזל מתקשים החמס לשגר טילים משום שהם יופלו לפני הגיעם ליעד. זו מערכת הגנה ראויה. זו נפש חיה ותפקידה.

כדור הארץ מוקף בחגורת ואן הלן. חגורה זו בנויה בצורת ראש וזנב המקיפה את כדור הארץ מפני קרני השמש. המבנה של מערכת ההגנה כשל דבורה. זו נפש חיה ותפקידה.

נפש חיה מתפקדת בעולם היצירה. גם מלאכים באים מעולם היצירה.

אדם מגיע מעולם הבריאה.

שרשרת מזון בטבע ידועה משכבר הימים. החל מהחזק וכלה באורגניזם הזעיר. פגיעה באחד משרשרת המזון עשויה לחולל מהומת אלהים. מי שאחראי על הפגיעה הוא האדם.

אין לו כל קושי להתעלל ולטבוח בחיות שאין להם אפשרות להתגונן. לפיכך נדרש הוא לשמר את המאזן של הטבע, ליצר חוקים נגד המפירים ולהעמידם לדין.

התבה בגימטריה בית, היא האות ב' הפותחת את התורה – בראשית ברא אלהים…

יש בתוכה את כל החיים הדרושים לקיומה משל גרעין, גרגר, תא.

דבר נוסף, המבול מתקן את יום שני של הבריאה. יום בו הבדיל אלהים בין מים עליונים למים תחתונים. כזכור ביום זה לא נאמר כי טוב. המבול נמשך שנה ואחד עשר יום כלומר, עבר משנה ירחית לשנה שמשית.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *