שעון ביולוגי: גוף האדם נע לפעימותיו

לכל גוף יש את קצב החיים שלו

שעון ביולוגי: מקצב צירקדי, ריתמוס 

מקצבים ביולוגים בעולמנו משפיעים על חלוקת התא, פעימות הלב, דרך הנשימה, השינה, ביוץ ופריחה (צמיחה – הורמון האחראי על הגדילה). יש לזה קשר ישיר עם ההורמונים המופקים בגופינו.

משלי פרק ח, פסוק ל

וָאֶהְיֶה אֶצְלוֹ אָמוֹן וָאֶהְיֶה שַׁעֲשֻׁעִים יוֹם יוֹם מְשַׂחֶקֶת לְפָנָיו בְּכָל-עֵת:

בכדור הארץ מתקיים כח המשיכה דבר מוליך את האור למים, והמים לרוח, והרוח לחומר וחוזר חלילה. כאשר מקצב צירקדי על בסיס יומי, חודשי או שנתי מבוסס בעיקר על גאות ושפל.

שעון ביולוגי-אטומי מונע מכוחות היקום דבר המשפיע על קליטתו של העובר ברחם אמו. מידה זו תחשב ללחץ אטמוספרי של ת"ק עולמות (בריאת עולם משל שבת את ששת ימים).

תינוק הנולד עומד בלחץ של פ"ה עולמות משל החיה, זה כח היניקה (דבורה-צוף) המקרב אותו לשדי אמו. עם גדילתו מתאזן הוא במידת אדם בלחץ של אחד אטמוספירה.

שעון ביולוגי-אטומי הינו יום השבת המחזיק את ששת ימים. למעשה המקצב אינו גירוי כי אם מנוחה בשונה מחיי אדם.

השעון הביולוגי משפיע על הסובב ברמת הכלל וגם על הפרט באופן אינדווידואל.

נמצא אם כן את קצב החיים הפנימי הריהו ככתר המאפשר לכל חי את קיומו. זה היחיד השולט על הכלל. מה שמלמד אם כן על הוראה ועל קלקול במידת הצורך.

פעימות הלב הולכות אחר המקצב היקומי

היה ומספר תאים מתקלקל (מחלה) ישנה הנטיה לחשוב שאלו הסמוכים להם בריאים ולא מבינים שהם מושפעים מהיחיד. משמע אם רוצים לתקן את היחידים חייבים להניע את כל הקבוצה על מנת שאלו ישפיעו על היחיד, על המקצב. 

תהלים פרק קד, פסוק יט

עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:

פסוק כ

תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ-תִרְמֹשׂ כָּל-חַיְתוֹ-יָעַר:

פסוק כא

הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:

פסוק כב

תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל-מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:

פסוק כג

יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי- עָרֶב:

נהוג לחשוב על שעון ביולוגי כמתקן דרך חיים. הרי הוא קשור בחבל הטבור אל מערכת השעות – העירות והשינה. קשור הוא לכל מוצא החיים באשר הם.

מעניין שתינוק מצטיין בשעון ביולוגי משלו אותו הוא מאזן עם הזמן בהתאם לסביבה.

אל מול השעון הביולוגי ניצב האדם והוא בערמה וחכמה יש מאין מבקש להאיץ בו או לסנכרן אותו לקידמה – דרך תובנותיו. כך ניתן לסנכרן את גוף האדם, את המחשבה שלו בעזרת אוטוסוגסטיה (אימון עצמי ואו שכנוע עצמי).

הבעיה מחריפה שאדם מגלה שהוא חולה.

חשבו על מקצב מסויים או קצב מסויים שאדם נע לצליליו. כמה נעים לראות זאת בוידאו. עכשו אם אגביר את קצב התמונות אגלה סבל. המהירות תאץ את החלומות ותנפץ אותם. אם האט את הקצב אראה שמחה ואושר.

הטבע המכיר בגדילה מבוקרת יודע את ההרס הצפוי במידה והמים יעלו על גדותיהם. הכל שומר על מידתיות – על הקצב.

האטה מוגזמת או גדילה מטורפת יכולים לגדוע חיים של אדם.

השעון הביולוגי מווסת על ידי האור היודע את תיפקודיו. לשם כך הוא מכיר בארבעת השלבים שלו: התכווצות, התרחבות, מנוחה וגירוי. כאשר גירוי נחשב למקצב (כתר התנועה) ויחדו אלו מספקים את המפה האנרגטית של האדם. למעשה צורת האנרגיה המתקבלת (ספיראלה מדוייקת להפליא, חתך זהב) מאפשרת לאדם לנצל את כוחותיו בתבונה.

שינוי בטון האנרגיה של השעון הביולוגי כמו רצונות וכפיה, ציפיות ואכזבות, סבל וכעסים, שנאה ואפילו רחמים גורמים לקיצוניות התנודתיות.

ויקרא פרק כג

פסוק ב

דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם מוֹעֲדֵי יְהֹוָה אֲשֶׁר-תִּקְרְאוּ אֹתָם מִקְרָאֵי קֹדֶשׁ אֵלֶּה הֵם מוֹעֲדָי:

"מִקְרָאֵי קֹדֶשׁ אֵלֶּה הֵם מוֹעֲדָי" אלו צמיחת שיני חלב אצל הצעיר, צמיחת הגוף – שיער, עיבוי הקול ועד הזקנה – גו מכופף, בריחת סידן, אובדן המחזור אצל האשה, גיל המעבר, נסיגת החניכיים וכו'.

עוד נמצא מעבר בין זמנים (טיסה טראנסאלנטית) ועד התחדשות תאים ומנגד אף הוראת השמדה (מחלה משל מערכת החיסונית) כל אלה מושפעים מהקצב הסדיר או הלא סדיר של השעון הביולוגי.

בעת מלחמה אדם יכול להיות ער מספר ימים עם פרקי שינה קצרים במיוחד. ובמצבים קיצוניים של לחץ – הזרקת אנדרלנין לגוף.

כל עוד מתקיים סינכרון בבחינת "לכל עת וזמן תחת השמים"

הפרעה חמורה של השעון הביולוגי עשויה לגרור עמה בעיות נפש (משל דכאון ועד אובדן תיאבון), אובדן זמן והתמצאות במרחב. 

כשם שישנם שרירים רצוניים ושאינם רצוניים כך נמצא את השעון הביולוגי במקצבים שאינם בשליטתו של האדם כמו שקיעה וזריחת השמש, סיבוביות כדור הארץ סביב השמש, גאות ושפל ובהתאמה חלוקת התאים, התגדלות הדי.אן.אי, פעימות הלב, הפרשת ההורמונים. ואת הנתונים שיש לאל בידו לשנות אלו התנאים הסביבתיים כמו קור וחום (רחצה), מועדי שינה, היכולת ללמוד להתבונן ולבצע כוונות ותפילה, הטהרות ואפילו שינוי הנשימה המודעת, שליטה במחשבות חיוביות, הליכה מודעת – תנועת ידים ורגלים, שמיעת מוזיקה רקע או מילולית (הזדהות), חידוש ופיתוח חמשת החושים, רכישת הכלים לחוש השישי, קבלת החלטות (שיש מהן תמורות אנרגטיות), מקום מגורים, פעילות חברתית (התנדבות) וכו'.

נאמר ששעון ביולוגי הינו תא מסויים האחראי על קבוצת תאים. מידע זה יעזור לנו להבין שיחיד שולט על רבים ורבים שולט על יחיד.

אפשר להניח שמערכות הכוכבים (צבירי כוכבים) הם למעשה אחראיות על המקצב, הוא השעון הביולוגי היקומי.

בראשית פרק א

פסוק טז

וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת-שְׁנֵי הַמְּאֹרֹת הַגְּדֹלִים אֶת-הַמָּאוֹר הַגָּדֹל לְמֶמְשֶׁלֶת הַיּוֹם וְאֶת- הַמָּאוֹר הַקָּטֹן לְמֶמְשֶׁלֶת הַלַּיְלָה וְאֵת הַכּוֹכָבִים:

פסוק יז

וַיִּתֵּן אֹתָם אֱלֹהִים בִּרְקִיעַ הַשָּׁמָיִם לְהָאִיר עַל-הָאָרֶץ:

"וְאֵת הַכּוֹכָבִים וַיִּתֵּן אֹתָם אֱלֹהִים בִּרְקִיעַ הַשָּׁמָיִם לְהָאִיר עַל-הָאָרֶץ" בגימטריה 2922 אחרת 222-9 במשמעות בר"ך-תש"ע אחרת שעת-ברך.

נמצא גם את המילים כתר-שבע וגם ערך-שבת שניהם מבטאים את המשמעות מנוחה מקור הברכה.

תש"ע הוא מקור החיים בבחינת תשע פעמים ל"ב הרי רפ"ח ניצוצין, זה המקצב, זה השעון הביולוגי בכבודו ובעצמו. השלמת ל"ב לרפ"ח הרי היא בבחינת ש"ך דינים בסוד רע האדם מנעוריו.

מענין שיציאת שבת נמדדת לפי יציאת הכוכבים.

אדם חולה (כמו תא חולה) מדומה לגאון בסביבה. יש להוציא אותו לסביבה מותאמת לגילו ולאופיו.

'קצב בראשית' מלמד על התחלה שהיא בראשי"ת וסוף שהוא ק"ץ. יחדו נולדים חיים, הרי שעון ביולוגי-אטומי מחזורי.

המערכת הפנימית (רוח) משל שעון ביולוגי מושפעת על פי הוראת הקול בסוד "והיה אם שמע תשמעו" אל מול המערכת החיצונית (חומר) המושפעת מהוראת הראיה. המערכת הפנימית משפיעה על הקול הפנימי – אינטואיציה, אומץ, כוונות, התרוממות רוח. ואילו האחרונה משפיעה על כעסים, קנאה, תאוה, יצרים, רכושנות וכו'.

השעון הביולוגי עובד על מידת הזמן גם כשאין זמן – משל התפרקות החומר.

במוסיקה ניתן למצוא קצב (פעימה) כמו שני רבעים או שלש רבעים – יחידת זמן קבועה ואילו המקצב ששולט בו (תבנית ריתמית) ונותן בו את הטון – זה שפותח בו את הצבע והגוון – חלוקת הרבע לשמיניות ולחלקי שש עשרה.

בכלליות הקצב (חלוקת הזמן בהתרחשויות שונות) נקבע על פי ארבע מרכיבים כמו פעימה, משקל, מקצב והמהירות.

לזיהוי מערכות המקצב ניתן לראות את הדבורה מלכה השולטת על כל הכוורת.

לסיכום:

השעון הביולוגי פועל בתנועה – פרו ורבו, דרך מידת הזמן – התחלקות תאים בבחינת קוטביות, מרחק ודרך.

זהו תדר שהוא קוד המונע על ידי ויברציה בבחינת אנרגיה.

ניתן לראות את המקצב כתזמורת של בודדים שחברו יחדו להרמוניה אחת. הוראת המקצב מופעלת על ידי המחשבה הגבוהה שיש ממנה תענוג, רצון ואמונה.

אם נחבר את השעון הביולוגי לדפיקות הלב נמצא כי בקצב מסויים קיימת הפרעה עד חמורה מאוד ובקצב אחר תתכן הרפיה ושלווה. נדרש האדם לנוע בהתאם לדחפיו, בהתאם ללוח הזמנים הקבוע בו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *