קבלה וזוגיות: החצי השלם השני

קבלה וזוגיות:

זוגיות מתוקנת עשויה מבנה עם יסודות בדיוק כמו בית. בזוגיות חייבים להיות גמישים כי אחרת איך להבטיח שבן הזוג לא יפזול לצדדים או שחס וחלילה יחזור בתשובה או בשאלה. זוגיות מציעה הרמוניה ומה קורה אם בן הזוג מבקש לנגן לבד. זוגיות כוללת את ילדים הצריכים דוגמא אישית. תכונות אדם מורכבות מסך התכונות המצויות בילדיו: ילד אחד יקח על עצמו להיות חרוץ, שני יבחר להיות חברותי ושלישי עשוי להיות ביקורתי.

מרגע שאדם מתבגר (צעיר ברוח, בוגר בנפש, שלם בגופו) הוא מבין כי: "לא טוב היות האדם לבדו" ומחפש לו זוגיות שתכליתה הקמת בית לשם "פרו ורבו". שני בני הזוג צריכים למצוא שפה משותפת, חייבים לגשר על שנות דור ביניהם. כל אחד מבני הזוג בא מרקע שונה, ולכל אחד ישנה תפיסת עולם עם ציפיות מובנות מהבית. כבר הבדילו את בני הזוג כשניים המגיעים מכוכבים שונים, האשה מגיעה מנוגה והגבר מצדק. הצורך באהבה הינו מובנה אולם יש לפנות לו מקום, מקום הנקרא חלל. זוגיות צריכה להשתלב כמו רהיט בבית, ולא רהיט שניתן לוותר עליו בבוא העת.

לזוגיות בריאה צריך להגיע כמו דף חלק. אך מה קורה לאדם שההיסטוריה שלו נושאת צלקות נפשיות. ולמרות זאת אף אחד לא מוכן לוותר על אהבה. בזוגיות כמו בחיים מגיעים בני הזוג עד לפתחה של הרבנות בשל גירושין, צרים אחד על השני, מבקשים להנציח גל-עד ובדרך לא שמים ליבם במי הם פוגעים ועל מי הם רומסים.

זוגיות היא ענין של שניים המוצאים מכנה משותף – המשותף לשני. בזוגיות התקן עומד על זכר ונקבה, ולא פעם השניים מחליפים צדדים. האחד מבקש להשביע את תאוותיו ועל השני לספק אותם. בזוגיות כמו במציאות מישהו מוביל אותה.

בזוגיות, על השניים מוטלת החובה לדעת מה עושה טוב לראשון. שניים צריכים למצוא את האיזון הרוחני ביניהם. על הדרך יש למצוא זמן איכותי. בזוגיות צריך להתרגש בשביל האחר, כמו שכל אחד כואב דבר אחר.

שלבים בזוגיות: 

שלב ראשון. פגישה עם החצי השני.

שלב שני. מדבר על התאמה.

שלב שלישי. פינוי מקום.

שלב רביעי. מדבר על אהבה.

שלב חמישי. צורך ובנייה של תא משפחתי.

שלב שישי. פשרה וגילוי לב.

שלב שביעי. מדבר על הכח המדבק – הניצוץ השומר על הגחלת.

כל אחד מהשלבים חשוב ויש להטמיע אותו עד שהוא נעשה צרוב בזכרון של התודעה.

קשר ראשוני:

נדרש האדם לעמוד בזכות עצמו כנאמר "עַל כֵּן יַעֲזָב אִישׁ אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד". זכה האדם אלא לקורטוב של נחת. הרצון למזג גלויות, להביא את ברכת המלך לבית. כשכל אחד בא מרקע שונה, מוסיף לתבשיל גם ריחות מהבית מושך אליו את הצד השני. זוגיות אינה נעצרת בשניים אלא מוסיפה לתבשיל גם הורים ואחים ואפילו דודים העשויים להתערב בחילוקי הדעות באם יתרחשו, עלולים להפריע לקשר.

זכה האדם לתרום את הצלע שלו לאשתו שתחייה, והוא מתחרט על כך לא פעם. "זה לא זוגיות" יאמר, האשה זו שהנחש השיאה, היא משיאה לו, לא משאירה לו מקום לחיות. "מצא אשה מצא טוב" ויש שמצא בה טעם מר. אל לאדם להתלונן, חסיד אומות עולם הוא לא. ואם בגן העדן התהלך לו הנחש באין מפריע, מה יאמר האדם ליצרו כל פעם שזה מרים את ראשו.

בזוגיות קיימת הקרבה, ושניים המגיעים לפתחה של החופה נדרשים למסור עם כניסתם את כלי נשקם וחרבותיהם המוחבאים סמוך לירכם. טוב יעשו הזוג אם יאחזו בכרובי השרת, ידאגו שאלו יציצו זה לזה פנים בפנים "וְהָיוּ הַכְּרֻבִים פֹּֽרְשֵׂי כְנָפַיִם לְמַעְלָה סֹֽכְכִים בְּכַנְפֵיהֶם עַל הַכַּפֹּרֶת וּפְנֵיהֶם אִישׁ אֶל אָחִיו".

שניים הצריכים למצוא שפה משותפת כמו חייבים לגשר על שנות דור ביניהם. כל אחד בא מרקע שונה ולכל אחד ישנה תפיסת עולם עם ציפיות מובנות מהבית. 

לעיתים קשה לגשר על הפערים שעיקרם: חינוך, תחביבים, אמונה. אחרי מספר שנים, שאדם מתרגל לחיות בגפו הוא מפתח השקפת עולם משלו.  עבודה, תחביבים וחברים, ופתאום להכיל עוד מישהו שיחלוק עמך מידי יום, זה לא תהליך קל.

מדוע אדם מתקשה למצוא את הזיווג שלו? ידוע שזוגיות דורשת לתקן דרכים שאבדו. לא כל אחד יכול לספוג הערות מכל סוג שהוא, לא לכל אחד יש סבלנות למחשבותיו של השני, לא לכל אחד יש את הצורך למסד קשר.

אלמנטים המוסיפים שמן למדורה: משבר אמצע החיים, הקן המתרוקן, פחד משינויים, מצב כלכלי, קושי מבדידות.

קשיים בדרך: מחלה, התפתחות ואי מיצוי הפוטנציאל, אינטלגנציה רגשית לא מפותחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *