דרכו של מטפל

דרכו של מטפל: טיפול ואבחנה 

דרכו של אדם מהישוב היא לקחת כדורים כשרק נדמה לו שמתחילים אצלו כאבים. עד שהכאב מתחיל להתעמעם הזכרון שלו הולך אחריו. מצידו השני של המתרס, דרכו של המטפל היא ללמד את האדם החולה להתמודד עם הכאב פנים מול פנים (פב"פ). אתה לא יכול לברוח מהכאב והכאב לא יכול לברוח ממך. המטרה היא ללמד את האדם להתמודד עם הכאב שווה בשווה עד שהוא גובר עליו. עדיף כאב זמני על כאב ארוך ומיותר.

נטיתו של האדם להשכיח ממנו כל כאב או בעיה. אם אפשר לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח, אדרבא. הבעיה היא לא השכחה אלא לדעת להתמודד עם הזכרון. עדיף להתמודד פנים בפנים ועכשו ולא לדחות את הבעיה עד שהיא כבר מחלה מתפשטת, שאין לעצור אותה. חשבו על המושג כדור שלג.

במצב אפשרי מגלים אנשי ההרים כי התערם לו שלג המסוגל להתחיל להתגלגל לו במדרון, להגיע למצב שהוא קובר אנשים וכל מה הנמצא בדרכו. מה עושים? מפוצצים אותו באופן מבוקר. ככה מרוקנים אותו מעוצמתו.

אספר לכם על שני מקרים מיוחדים:

א. היא ילדה בת עשר כשהוריה ראו לנגד עיניהם כיצד בתם היפיפיה נעשת עיוורת בשבוע ימים. תחילה היא התלוננה כי אינה רואה בעין אחת ולא חלף השבוע ולא הצליחה לראות גם בעין השניה. הוריה מהרו לקחת אותה לרופאה שהמליצה לה לקחת כדורים. הוריה לא ידעו מה לעשות משום שמדובר היה בילדה שהכל היה תקין אצלה עד לאותו שבוע.

בקשתי מהם להביא את המזוזות מביתם והם הביאו מזוזה אחת בלבד. מתברר היה שזו המזוזה היחידה והיא, ניחשתם נכונה, בת עשר. יותר מכך, א. היא היחידה בבית שנישקה את המזוזה בכל יום. פתחתי את המזוזה לנגד עיניהם והם לא האמינו. בתוך המזוזה המקופלת התגלו מספר לא מועט של גללים לבנים. הדבר חידד את המחשבה ויצר את הקשר בין עיני הילדה למזוזה באורח פלאי. ההורים הפעם קבעו מזוזות בכל הבית, מזוזות נאות וטובות. ולמרבה הפליאה, הילדה טופלה מספר טיפולים ואחרי ארבעים יום היא חזרה לראות כמו לא היו דברים מעולם.

צריך להבין, אם נמצא הקשר הקושר את האיבר הפגוע עם האדם והסובב אותו אז נולד הפתרון.

זה מזכיר לי, שראיתי פעם טכנאי של בזק פותח את הקופסה הענקית ברחוב כשאלפים של חוטים מבצבצים מתוכה. היכולת שלו לזהות את החוט הנכון המספק את התקשורת ואו את החוט המקצר דבר שאיפשר לו זיהוי ודאי ופתרון מידי.

תיבת תהודה: כלים מוזיקלים לריפוי 

גוף האדם הוא כלי לריפוי הפועל על ידי תדרים, תהודה ורטט. כאשר האדם חולה התהודה שלו אינה נשמעת כביום אתמול.

גוף האדם הוא מיוחד וייחודי. הבעיה שלו קשורה בזכרון. הוא זוכר את הכאב ולא שוכח ממנו. נדמה שלוש גומיות: האחת חדשה אשר נמתחת ומשמיעה קולות מזמזמים, השניה רפויה במקצת אחרי שימוש מתמשך בה. קולה נשמע עדין יותר. השלישית באמת שחוקה ואפילו דקה מהראשונה עד מאוד. קולה נשמע כחריקה, עייפות נראית עליה וכוחה ממש חלש.

עכשו נדמה מכשיר המסוגל לדמות את הקול של הגומיות אשר מופעל על ידי כפתור מסובב. כאשר המכשיר מתאים את עצמו לגומיה השחוקה והרעועה הוא מביא את עצמו לתדר זהה אליה. עכשו מעט נסובב את הכפתור ונעלה במקצת את איכותה נגלה כי הגומיה השחוקה מצטרפת לאיכות המכשיר מבלי דעת. אם במהלך כל יום אנו נשפר ולוא במקצת את איכות הגומיה זו תשכח מאופייה הישן והנדוש ותבקש למלא אחר הההוראה החדשה רק משום שהתדר שלה התחזק מהראשונה.

ביום יום קוראים למצב הזה – התלהבות וגם שמחה. כשמישהו מצליח לשכנע אותך במשהו שאתה רק חולם עליו. אתה משתכנע בנקל. כאשר שניים נפגשים והבדיחה חורגת מגבולות הדי הגוף. אז מתחיל האחד לעורר דרך פרצי צחוק את מוטיב הגוף עד לנקודת אל-חזור. כאשר זה הצחוק מתחיל להדביק את השני, האחרון מתחיל לנוע יחד איתו באותו קצב.

כל הרעיון הוא להבין, שמצב גוף חולה הינו בעל תדר נתון הנתון לפוטנציאל הטמון בו. באם הפוטנציאל יתאפשר לו לגבור על חולשתו הרי הוא יחזור למוטב במהירות האור. באם התהודה – מדמה פעמון ובו ענבל, אינה מפצה את עצמה די הצורך יבקש האדם להמשיך להיות חולה, יבקש להדביק את חבריו בחולשתו, קולו כאנחה ישמע.

חומר למחשבה: התעוררות ודבקות במטרה מתוך שמחה ואמונה גדולה יכולה לצמוח גם מתוך יאוש ותהומות עד להחלמה מלאה.

כלים יוצרים אנרגיה: מקל גשם, קסילופון, משולש, פח, בקבוק מים, תוף, צדף ים, גלי ים.

מגע הקסם: לתת לגוף להחלים 

גוף האדם הינו מכונה מושלמת. יש לו את התובנות לרצות ולהחלים. רק לפעמים צריך הכוונה ודרך.

אלהים ברא את האדם כשחלקו העליון מדמה לעליון ושני שליש התחתונים הולכים אחר הארץ. כך נוצרו לחצים שמקורם מהתנגדות טבעית המושפעת מקטבים מגנטים, סביבתיים שבלי משים גורמים לנו לחסימות ואנרגיות שליליות. אם היינו יכולים לדמיין את מצבינו כמהפנט אשר גורם לנו למחוק אות או ספרה המבטל את כח החיות הדרוש לנו להתמודד את המציאות. עכשו, בואו נקרא לאיש בעל מגע הקסם, זה הקורא את שפת הגוף החושף בפנינו את הליקויים כגיבנת מאחורי גבינו. נמצא כי החולשות ממנה אנו סובלים מקורם במזון, בדרך החשיבה, בהתנהגות, במזוזות לא תקינות, בתורשה, ביציבה. מרגע שהחולשה יוצאת לאור היא מקבלת משמעות אחרת, מין הארה פוצחת בשירה – הללויה.

עת הריפוי הגיע ושבו הציפורים לצייץ וקול התור מבקר את ארצינו.

האם ידעתם שבכל שניה מתים 300 מיליון תאים?

תאי אדם מלמדים על התפתחות אדם לתנאי המקום. כמו ששואלים אדם מהיכן אתה בארץ, איזו שפה אתה מדבר או אילו מחלות בירושה הוא נושא? 

תאי אדם מתיישבים בעולמו והם כל עולמו. למעשה כל מעשיו ומחשבותיו, כמו גם כליו משרתים אותו והוא את עצמיותו. כל תא הוא חתום ונעול. במידה והתא פתוח למחצה עשוי לבוא לידי דילמה או טעיה. במקרים בהם התא פרוץ כמו חסר בו יסוד מוצא עצמו האדם מפתח מחשבה כאילו הוא בעצמו המציא את הגלגל. אזי מקצין את עמדותיו, מוחצן בהתנהגותו, חסר עמוד שדרה.

אדם אינו מעלה על הדעת למכור את בנו או את בת זוגתו בעבור חופן כסף. מהסיבה שהתא האחראי על כך חתום ונעול.

אדם אינו מעלה על הדעת להמר או ליטול סמים מהסיבה שתאו חתום ונעול. מובן מאליו באם התא פרוץ אפילו בחציו עשוי להתפתות, עשוי להלך על חבל דק. ומשם בהחלט יכול לאבד את דרכו לדעת. אדם אינו מעלה על עצמו את המחשבה לשכב עם בנו או עם בתו. פשוט תאו חתום ונעול לאפשרות הזאת.

כך נמצא:

תא משפחתי – תא המכיל בתוכו הורים ילדים ובת זוג. במקרה תקין האדם יחשב לאיש משפחה למופת. אחד הדואג למשפחתו וליקיריו. ואף מגדיל בהקרבתו כלפיהם.

במקרים קיצוניים מתגרש. נוקשה במיוחד כלפי אהוביו עד שאלו נהפכים עבורו לרוחות רפאים. בוגד באמונם, במחוייבותו כלפיהם לרווחה כלכלית. מניח יורשים ללחמם. ומגדיל במעשיו בשנאה עד שרוצח אותם בדמי חייהם.

תא מיני – צרכים מינים. מטבע הדברים נוגע ענין המין ביצר האדם, במחשבותיו, באירועים שאליו יקלע. במקרים קיצוניים מגדיל בצורך לשינוי מין.

תא יצר החיים – איפיון המקנה לאדם לרצות לחיות בכל מחיר.

במקרים קיצוניים האדם אינו יכול לסבול את שרשרת חייו מסיבות שונות ומשונות ומתאבד.

תא חוסן גופני – מלמד על נכונות האדם להוסיף לעצמו מרץ ואנרגיה, פרץ אדרנלין ומאמץ. נחוש בדעתו, חי על אתגרים. מלמד עצמו על קלוריות ותזונה נכונה.

במקרים קיצוניים נקרא שמן או בעל נטיות להשמנה. לוקה בגופו או באבריו.

תא דעת וחכמה – יש והאדם מרבה להוסיף חכמה אם מפאת לימודים והשכלה גבוהה, או בגין צרכי עבודה. יש והאדם מלמד על עצמו אוטודידקט, יש ולומד מכשרונם של אחרים.

במקרים קיצוניים משפיע לרעה על אחרים בדעותיו ועד לנטילת מרות ויציאה למלחמה תוך שימוש באיפיוני גזע, לאום, שנאה.

תא עבודה – לרוב מחוייב האדם לצאת לעבודה ולהרוויח את לחמו. הענין כפי שידוע שיש שהם שכירים ומשכורתם סבירה ויש המרווחים הון. בהתאמה לחיים יש והם עצמאים ומעטים מצליחים לשגשג ולהצליח תוך שיקול דעת, ראיה מרחבית, ראית הנולד, עיתוי.

במקרים קיצוניים האדם יחשב לסוס עבודה, איש עבודה שאינו מפריד בין שעותיו, משקיען. אינו מפריד בין לילה ויום, בין חגים וצרכי משפחה.

תא לאומי – מוצא האדם את עצמו חי במסגרת דתית או חילונית. במקרה שלנו כיהודי המכיר את מצוות התורה, את שם האלהים, את אבותיו, את החגים.

במקרים קיצוניים מפריז האדם בידיעותיו את האלהים. מלמד על דרך שונה. נסחף.

הרעיון הוא להכיר באדם את מה שנתן בו האלהים. מיום היוולדו למד לנשום באופן תיקני וסדיר. פשוט האוויר נכנס לבדו וגם יוצא החוצה.

מכאן כל תכונה טבעית ורצונית כמו אי רצונית למד האדם לחיות עמה כמעט אינו נותן דגש עליה, מבצעה בשלימות שנים רבות.

הענין הוא מה קורה כשהאדם נתקל בבעיה שיש עמה "קלון": נאמר תאונה המחייבת את האדם לשבת על גבו ללא יכולת לזוז, ידו האחת מתקשה לזוז, מזונו מוגש לו על ידי אינפוזיה. הפעם החיים כבר לא כל כך קלים וכל תנועה מסתבר שווה אלף מאמצים, אלף כאבים.

כאשר הדלת בחציה פתוחה מרשה לעצמו האדם לטעום נאמר מהסם או מהפטריה ההזויה.

נהנה בתקופה זו מאשליה אופטית, נהנה עם חבריו, לוקח סיכון סביר, מאמין שלא יתפס או שישלם מחיר אפסי. לרוב הענין נגמר עם שובו של האדם לבגרותו ושוב הדלת אולי ננעלת מחדש, אין בו הרצון לפתוח אותה שנית.

במקרים קיצוניים שהדלת פתוחה לרווחה הפיתוי גדול והמחשבות משל היצר מתגברים עליו. יוצא מעצמו, מפתח רעיונות משלו, דעתן, עומד על שכלו כמו על רגליו האחוריות. הפעם הוא כבר נרקומן. מסתבר שהוא האחרון שיודע מה מצבו באמת. עבר כבר את המפתן אינו מוצא את דרכו אחורנית.

הפיתוי הראשוני היה גדול עליו. והתשלום יקר עד מאוד. שוב, הרעיון זה להכיר את התכונות הטובות ואת התכונות שיש עמן קלון או פיתוי או שהמצפון מעיק עליהם ולדעת פשוט להתנגד להם. הידיעה עליהם נותנת לאדם את הסיכוי לנצח. זה לא פשוט לחזור אחורנית או לעמוד מנגד לדלת פתוחה ולא ליפול למלכודת שלה. הידיעה שמלכודת מוכנה לה אי שם יכולה לעורר את האדם מתרדמתו. יכולה להביא את מודעותו קדימה. יכולה לחדש בו את תאיו ולהמציא לעצמו מנגנון הגנה משוכלל כנגד. הסוד הוא, עצם הידיעה והכלים שהאדם רוכש תוך מיומנות גבוהה ושליטה עצמית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *