לקבל פרופורציה

לקבל פרופורציה

לדעת לקבל פרופורציה זה למצוא את האיזון, איזון שאינו דומה לאחר. אם מדובר בבחורה דוגמנית שדואגת למראה שלה ברור שתתקשה לחיות בלכלוך. אם מדובר בשחיין אולימפי הרי לשחות מספר ק"מ ביום זה רק התחלה של אימון הבקר שעמו הוא פותח. אם מדובר בחייל שהבטיחו לו לצאת בכל יות הביתה והשעה היא כבר שמונה בערב – הבחור נכנס לסטרס. אם עשית עבודה ומגיע לך משכורת ומעכבים אותה ביום אתה נכנס לעצבים. מי שמאבד פרופורציה, עשוי למצוא עצמו מגיב ללא שליטה על משהו שהוא יתחרט עליו מאוחר יותר. אדם במצבי קיצון נכנס להלם קרב, לתגובה רגשית העשויה להנחית אותו לדכאון, להוציא ממנו עליבות והרגשה של קורבנות.

סיפור הלוואה של אלף ש"ח. אחד לקח מחברו הלוואה של אלף ש"ח והבטיח לו שיחזיר אותה תוך שלושה חודשים. החבר לא עמד בזמנים והמלווה התרגז עליו. רדף אותו, קלל אותו חרש, שנתו נדדה. משחלפו עוד שלושה חודשים ניגש בעוז לביתו של האחרון והחליט – הוא מוציא ממנו את כספו ויהי מה. דפק בדלת וזו היתה פתוחה. נכנס פנימה וקלט כי הבית ממש דל. החבר שלו אומנם לא היה בבית אולם אשתו מהחצר השיבה לו שהיא מיד מגיעה. פתח את המקרר וחשכו עיניו. המקרר היה ריק למשפחה עם ילדים קטנים. התבייש. מהר לצאת לא לפני שהשאיר עוד אלף ש"ח.

ניהול עסק.

נראה שהקמת עסק היא משהו שלומדים אותו תוך כדי. אם תראיין בעל עסק מצליח הוא יספר לך על הקשיים הצפויים לך, על הדרך להצלחה ובאילו אמצעים יש לנקוט בשביל להתחיל מהמקום שלך. תתחיל לקבל פרופורציה.

בנית בית.

בניה של בית היא חלום לאחד וסיוט לשני. כשאתה מזמין בעלי מקצוע, חלקם יקרנים וחלקם מתחילים את העבודה ומסיימים אותה בלוח זמנים אחר משלך. אתה מגלה את הטעויות שלך תוך כדי, טעויות שעולות כסף וזמן. אתה מתחיל לקבל פרופורציה ביחס לכדאיות הפרוייקט שנטלת על עצמך.

הקמת משפחה.

להקים משפחה זה בגן של האדם. הבעיה היא שגם להתגרש נמצא הדבר בגן. איך תמצאי את נסיך חלומותיך כשאת מתפקדת על תקן של "לא מוצא חן בעיני איך שאתה מתלבש" ועוד הערות עוקצניות.

זוג המבקש לחיות יחדו חייב לקבל פרופורציות לענין צרכי השני. אם האחד הוא נקי והשני רשלן טוב יעשה האחד הנקי, וימצא סיבות מה מצא בשני מלבד נקיון.

הצלחה כלכלית.

גם להצליח בחיים זה חלק מהחיים. אבל לדעת לתפקד בהצלחה זה דבר שאינו קל. בהצלחה אדם נמצא בלחצים כי כולם רוצים אותו. הוא לפתח חוסר שביעות רצון בשל פדנטיות הנובעות מציפיה למושלמות. לא אחת, אדם מתחיל לעבוד על הטפל ומרגיש שהוא נאלץ לוותר על העיקר. וגם, יש לשמור על ההצלחה מבלי לנקר עיניים. להיות בן אדם, לתת לאחרים לחיות, לעודד אחרים. לא פשוט.

פרופורציה זה להבין את מיקומך בתור. אם התקשרת לבנק והפקידה הוירטואלית אומרת לך שמיקומך בתור הוא שבע, אז אתה מתאר לעצמך עשר דקות של המתנה. אדם הנע במעגלי החיים מוזן מעצמו והסובב אותו. הוא מפתח לעצמו ציפיות ותובנות על החיים משל הוא בן מאה. אם זכה לעמוד במרכז – נישואין עם בת זוג שאוהב, ילדים הגדלים מאליהם, פרנסה בשפע והוא מרוצה הרי הוא מבין מהי פרורפורציה ומודה עליה. אם חייו מוצלחים למדי וההצלחה באה לו בגיל מוקדם, האור מסנוור והוא לא מתמודד עמו – הוא עשוי לבעוט בדלי. אם מצבו מורע והקושי נכון לו ואין הוא מעכל את מצבו הרי הוא ממורמר, מאוכזב ואינו שבע רצון כלל. הבעיה היא שהיקום מדוייק עד מאוד. לפיכך אדם נדרש לעמוד מול עצמו ולא ביחס לאחר. לדוגמא, האחד מקבל 100 במבחן ושני 70. אין טעם להסתכל על הציון 100 של האחד אלא לדעת להשתפר מ-70 ל75.

יחס ופרופורציה: יחס הזהב

הטבע דאג להעמיד את המספר 618 כמספר מושלם (1:1.618). ראו את הצדף, הסתכלו על המלבן, סידור עלים סביב הגבעול, קרני צבאים, יחס בין הדבורים בכוורת, היחס בין גובה הפירמידה הגדולה של גיזה לבסיסה, ואפילו יחס הגבהים בין הראש לרגל לבין המרחק מהטבור לרגל של האדם. אדריכלים משתמשים בפרופורציות של הטבע על מנת לבנות את מגדלי הפאר כי יודעים שאלו יתקבלו בנשימה עצורה של התפעלות.

בעולם הארצי שלנו, גם עקום הוא ישר בפרורפורציה. חוסר מושלמות היא היופי הנעלה ביותר. רק שכדאי שתמצאי לך מי שיאהב אותך על מי שאת. כל יום שחולף כבר לא יחזור. כל הפסד הוא מתכון כנראה להתפתחות. השאלה לאן אתה מתפתח בעקבות ההפסד. כי אנשים שנהיו עשירים גדולים יספרו לך שההפסד רק דרבן אותם לצחצח את החרבות שלהם טוב יותר.

אדם מתחיל לקבל פרופורציה כשהוא יוצא מידיה הבטוחות של אמו. הוא לומד להבין מושגים של 'תן וקח', עמידה בלוח זמנים, יושר ואמון, עיקר וטפל. כשאתה צריך להתחיל לעמוד בכוחות עצמך אתה נדרש לכוחות נפש ראויים. אומרים על העשיר שהוא אינו אוכל ביותר ממזלג וסכין אחד, אבל הוא אינו מסתפק במיליון דולר הראשונים. ואם נמשיך באנלוגיה הזו, גם אם לעשיר מאה מיליון דולר והוא מפסיד עשרים אחוזים מהם ביום אחד הוא ממש יהיה עצבני.

אדם מאמין בעצמו, מאמין לעצמו כי הוא ישר והאחר רמאי. אם משהו משתבש הוא יוצא מכליו. הוא אינו רואה את עצמו במראה, אינו רואה כיצד הוא מתנהג לאחר. הוא מסוגל לראות רק ההפסד שלו ואת אי שביעות רצונו כשהוא הרוויח רק מאה אחוז ולא מאתיים. כי אין לאדם פרופורציה, להכיר את המידתיות, מידה כנגד מידה.

בתורה יעקב רימה את עשו אחיו ובניו רימו אותו. לבן רימה אותו בנתנו את לאה לפני רחל והכל פרופורציה כי היא בעצם המסלול של האדם. המסלול שמחכה לו, מין עקבות שעליהם נדרש האדם לצעוד.

החכמה היא לדעת לראות את התמונה הכוללת, רחבה ככל שניתן. לדעת לקבל הערכה מול ציפיה, לדעת להקטין את עצמך ולהאמין בגורלך ובמעשיך אשר ילוו אותך. מומלץ להכנס לפוקוס, ריכוז פנימי, לאתר את השקט, למצוא את השלווה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *