קסם של זיווג: החצי השני

קסם של זיווג: החצי השני 

בימינו להיות רווק/ה זה לא אין אז איך מצפים שהמכסה ימצא, שנאמר 'לכל סיר יש מכסה' כי 'לא טוב היות האדם לבדו. זה נראה פשוט למצוא את הצד השני. להקים משפחה, להצליח לקיים מערכת יחסים בריאה, לחיות בהרמוניה.

לחיות בזוגיות זה נראה טבעי, למי? אם בטבע של האדם המשפחה היא בסיסית אזי כל משבר רק יחזק אותה. אם המשפחה מצויה בטבע השני אזי ימצא האדם עצמו נע ונד, עובר ממערכת יחסים אחת לשניה.

"לכל סיר יש מכסה" ככה כולם משננים וחוזרים ושוכחים, שקשה למצוא את הזיווג הנכון. כמה מכסים צריכים להחליף בשביל למצוא את המכסה הנכון. על פניו אדם נראה רגיל בהתנהגותו, שום דבר אינו מסגיר את הלך רוחו או את קשייו החברתיים. ובכל זאת, אחרי שחופרים קצת לעומק מגלים שמשהו מוזר גורם לאדם לנהוג מנהג "הרווק המושבע". זה כמו לכופף ברזל – קשה ובלתי אפשרי והוא יוסיף "אני לא מתפשר". מבלי משים מחפש לו האדם את הזיווג שיהיה דומה ככל האפשר לאמו או לאביו. כשתינוק מתבגר הרכות ניכרת בחייו. אין ספור אפשרויות מאפשרות לו לנוע בתוך החלל של עצמו. כשאדם מתבגר וחולף על פני השלושים הוא כאילו מתחיל להאטם. אופצית הסיכויים מצתמצמת וסבלנותו אינה רבה כבעבר.

מדרגת הקיצוניות עולה ואופיו מקצין את התנהגותו – או שהוא משמיע קולות של פרכוסים וחרחורים של "אני מרגיש משהו" או שהוא מבצע ניתוק ללא הודעה מוקדמת. הבעיה עם הקיצוניות שאינה מחזקת את הקשר ואינה מלמדת על תופעה יציבה ומערכת יחסים ארוכת ימים. זה משתמע כמו "יש לי תחושות מוקדמות" ו"ידעתי שזה לא בשבילי". אדם מגשים את החלום, בעצם מנטרל את הסיכויים, מעוות את הדרך, רוצה לשלוט ברגשותיו.

למעשה אין חוקים של ממש, יש רק קסמים של טבע ככתוב "בַּיִת וָהוֹן נַחֲלַת אָבוֹת".

כל עוד אתה חי את הקסם ולא מש ממנו הוא מצידו לא מש ממך.

קצת פרופורציות. אדם עשיר לא יקח אשה עניה. אשה משכילה לא תיקח גבר שאינו משכיל. ובכל זאת, מי שמעמיק – חופר לעומק ומגלה באר מים חיים.

אם נכניס את הזיווג למידתיות של התאמה נמצא כי קשה למצוא זיווג כקריעת ים סוף. הרי צריך לעבור את הרי אדום בשביל לזכות בקשר יציב. ועוד לא הכנסנו את האלמנט הכלכלי היכול בקלילות לפורר קשר טוב. זיווג מוביל בסופו של דבר לפריה ורביה. זה אומר, חזק הצורך להוליד ילדים, להקים משפחה, להיות הורה – ואין בית ספר שיחון את האדם כשהוא מבצע טעויות מובנות. לאיזה צד נידון האדם בזיווג שלו? לצד החסד, חסד של אמת או לצד הגבורה הנושא עמו דינים. מבקש לו האדם למצוא את האמצע ומגלה שגם האמצע נוטה לצד.

איך שלא נראה זאת – הרבה אש מכיל את הזיווג ולא תמיד מייצר לו ניצוצות של אחוה ויחידה עד "אֱלֹהִים מוֹשִׁיב יְחִידִים בַּיְתָה". 

בעיקר האדם צריך ללמוד להגדיל את הכלי שלו – אין מצד החסד שבו ואין מצד הדינים שבו. ואם שב על עקבותיו ומצא לו זיווג משמים יגלה ששום דבר אינו חלק, ושום דבר אינו מבטיח את המחר ויש לחיות את ההווה.

כדאי לקרוא מאמר על אהבה.

נ.ב.

מה כוחו של הפסוק במשלי: אני אהביה אהבי אהב ומשחרי ימצאנני.
והתשובה נמצאת בנדר שמבקש האדם לזכות בזיווג. כידוע הזיווג קשה למדי עת אדם מבקש את החצי השני שלו. לאחר שהגברת הרווקה מדליקה את הנרות בקידוש לשבת היא מוסיפה לו את הפסוק הזה, קוראת אותו מתוך הכתובים מנוקד ומבואר למען יטיב עמה ויביא לה את האדם שהיא כה מייחלת לו.
עוד היא מבקשת לאדם שיתחבר עמה מימים דקדמא, כאשר החיבור המיוחל מאחד אף את ילדיה העתידים לצאת ממנה.

הזמינו הרצאה על החצי השני – זיווג משמים. הרצאה מלאת הומור וחכמה, עשירה במשלים ומדגישה את היתרונות שבכל אדם.

Magic Match: The other half 

Every pot has a cover. It has been said " It not good for a man to be alone." It all seems so simple – to live with someone you love, and it is complex to live together, to build a family, to succeed.

"Every pot has a lid" everyone memorize and forget how hard it is to find the right match. How many covers you have to replace in order to find the right cover. There is nothing in the person's behavior that betrays his mood or social difficulties. After a time of acquaintance, after you dig a little deeper you discover that something strange causes a person to behave as a "sworn bachelor." It's like trying to bend iron –it is difficult and impossible and he will add, "I do not compromise." Without realizing it human seeks mate that is as similar as possible to his mother or father or even to a figure that is not realistic. When a person gets older and passes the thirties he is starting to close up. His option are decreasing and his patience is not as before.

Extremism to the other side, a man with children will find it difficult to act patiently with them – that because he has no patience for himself.

The problem with that is that extremism does not strengthens the relationship and does not indicate a long-standing relationship. This implies as "I have premonitions " 'and" I know it is not for me". Disconnect or escape from a relationship without prior notice. From one side he will seek to fulfill the dream while on the other side he distort the way, wants to control his emotion.

Actually there are no real rules, as written

But something goes wrong here "בַּיִת וָהוֹן נַחֲלַת אָבוֹת".

Proportions of life. A rich man will not take a poor woman as his wife. Educated woman would not take a man who is not well educated to be her husband. And who that is digging deeper reveals a well of living water.

If we take match pairing proportionality we will find that it is hard to find a match as the splitting of the Red Sea. And where the economic element that can easily undermine a good relationship. Coupling eventually leads to procreation. This means, the need to have children, a family, being a parent – and there is no school to guide a person when he performs inherent errors. To which side a man sentenced his pairing?

Pairing produces fire and not only sparks of brotherhood

"אֱלֹהִים מוֹשִׁיב יְחִידִים בַּיְתָה".

A person must learn to increase his capacity – not by its grace and not by sentence chasing after him. If he turned back and found a match made in heaven he will reveal that nothing is smoth, and nothing is guaranteed for tomorrow ,as it is written

"עַל כֵּן יַעֲזָב אִישׁ אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד".

Remember, you should live in the present and with love.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *