זיוף מסמכים וחתימה: יעוץ אבחון וחוות דעת גרפולוגית לבית המשפט

זיוף מסמכים וחתימה: יעוץ אבחון וחוות דעת גרפולוגית 

 

חוות דעת גרפולוגית לבית המשפט מאפשרת למפות את החתימה, לקטלג אותה, כשהיא משרטטת את המוטיבים הדומיננטים של החותם. על מנת להגיש חוות דעת גרפולוגית מקצועית יש להוכיח מעל צל של ספק, 80 אחוז ומעלה, שהחתימה על הצ'ק או על המסמך אינה שלו וכי יש חשד מעל לסביר שמישהו מעל באמון שלו.

גם אם יש חשד במישהו קרוב משפחה או שותף הדבר לא עומד למבחן, אפילו אם הזייפן התרשל וזיוף החתימה ניכרת לעין. מספיק להעמיד את הספק הסביר והדבר יאפשר לבית המשפט לבטל את החתימה על הצ'ק או החוזה באופן מיידי. 

למעשה יש להראות שני דברים לבית המשפט: הראשון, שהחתימה אינה שלו ואינה תואמת את דמותו והשני, איזה רווח או הפסד נגרם לחותם בגין אותה חתימה.

ניתן לקבל חוות דעת גרפולוגית משפטית, מהיום למחר, תוך 24 שעות

להתייעצות ראשונית ללא עלות, התקשרו
050-635-9000

זיוף מסמכים וחתימה

יש לאמת את הכתב יד עם המסמך השנוי במחלוקת ולמצוא את אותם דפוסים המשכנעים ללא כל ספק בדבר הזיוף.

זיוף מסמכים וחתימה הוא מן המרתקים שבענף. יש בו הכל, מתח והרבה. זה לא רק לקבוע אם נמצא זיוף, זה לאשר דבר שהכל מונח על כף המאזנים. אתה הגרפולוג נהפך לשופט, ופה אתה נבחן. אם תצליח לאמת את הכתב יד עם המסמך השנוי במחלוקת ולמצוא את אותם דפוסים המשכנעים ללא כל ספק בדבר מאפייני הזיוף – רוחב, עומק, חיבורים של הכתב ואפילו מצבו הבריאותי של האדם.

מבחינת הגרפולוג, יש את הצורך להוכיח מעל 80 אחוזים של זיהוי או אי התאמה. פירוש הדבר על מנת ללכת עם ההוכחה לבית המשפט אתה חייב להפוך את השופט לגרפולוג מוסמך.

כפי שידוע התחום הזה פרוץ. אם לקחו אותך על מנת לאשר זיוף יקחו לבטח גרפולוג שכיר אחר שיוכיח אחרת. אז למי יאמינו? כמו בכל תחום כדאי שתיקח תיק שיש לך סיכויים טובים ולא קלושים.

בדרך כלל הזיופים ברורים לעין וזה עושה את עבודת ההוכחה לחיים קלים. לרוב, המזייף אינו טורח לדייק. המזייף יוצא מנקודת הנחה שאף אחד לא ישים לב לענין. כמעט מרושל הוא מזייף. בין הסיבות לכך היא, שהוא מנצל את הבמה לחתימה אחת באותה הזדמנות. 

הבעיה מחמירה כשמדובר במזייף מקצוען. ופה הבעיה כמעט עומדת על תילה. הרי אם אין לך הוכחות משמעותיות אתה אשם.

כמו עירייה הטוענת שלא שילמת את חובך לפני שבע שנים. לך תוכיח את זה. לך תביא מסמך מלפני שבע שנים שמאשר ששלמת. ואם לא שמרת אחד כזה, אתה אשם בוודאות.

אז אתם מבינים את הבעיה. חובת ההוכחה היא נטל שיש להוכיחו כמעט בוודאות של שמונים אחוזים על מנת שיתפוס בבית המשפט. אם ההוכחה אינה חד משמעית לטובתך הסיכויים שלך אינם טובים בלשון המעטה.

ולחלק העיקרי – ההוכחה. 

תעודה עדים מומחים 

תעודה בוררים

על מנת להוכיח זיוף מסמכים יש לוודא שמדובר בהעתקה ולא מקור. לשם כך בוחנים הכתב, נשוא התביעה ואת הדמיון למקור. מבצעים זיהוי ואימות כתב היד, באם מדובר ברשלנות ניתן לעלות על הזיוף בקלות יחסית.

בחלק של החתימות משווים לחצים והטית הכתב. מאתרים דפוס התנהגות ונטית המחשבה. ובעיקר מחפשים משהו להישען עליו. מחפשים את החלק הדומיננטי וממנו מושכים את כל חובת ההוכחה. על מנת להבליט את השונות אני מגדיל את הכתב או החתימה המדוברת ומבצע השוואות ביניהם.

אתה חייב להאמין שמה שאתה רואה גם השופט רואה וזה צריך לעמוד בחקירה נגדית כעד מומחה. וכדאי שהכל יהיה ברור כשמש.

משמעות החתימה 
חתימה של אדם, באשר היא, כמוה כחתימה על צ'ק. יש לתת את הדעת בעיקר בשוני בין כתב היד לחתימה. סיומת החתימה מבטאת שאיפה למושלמות, לעומת כתב היד המבטא את כל התסביכים והחרדות המלווים אותו.

כשאדם חותם הוא למעשה חורץ דין. הוא מאשר בפועל שכל מה שאמר ועשה אכן כך הדבר. חתימה היא מסמך סופי וחתום. כל מה שתאמר ישמש נגדך או בעדך. חתימה באה לאחר שהאדם בדק וחקר, שקל וחישב את כל סיכוייו ונתן לכך את אישורו. החתימה היא התוצאה של מה שיקבע – מתוך השאלה, האם הוא אחראי למעשיו. חתימה היא חותם מלכות. אלהים ברא ששת ימים וחתם ביום השביעי. התורה נחתמה בכד חרס אטום. התורה היא תמצית האדם. לפיכך החתימה היא תמצית האדם.

בחתימה האדם מביא למעשה את כל מפעלותיו, את כל תכניותיו, את כל מרצו ותעצומותיו. החתימה משקפת את מי שהאדם באמת, ואת מי שהוא היה רוצה להדמות, וגם את מי שהוא לא הצליח. החתימה כל כך מיוחדת שהיא מאפשרת לאדם אחד לחרוץ דין ולשני להורות על חלוקת ירושה. החתימה היא עולם בפני עצמו. יש והיא מקושרת לכתב היד ובמרבית מהמקרים היא עומדת בפני עצמה.

בכתב היד אנו הולכים בתלם. בחתימה אנו יכולים לראות מעבר לתלם.

אם הייתי משווה את כתב היד לחיינו כפי שאנו במציאות, הרי החתימה היא עולם השינה שלנו. הצוהר אליו אנו חולמים להגיע. משל גן עדן. כידוע עולם השינה מאפשר לאדם לדלג בלי בעיה ממקום למקום כשכח הכבידה לא חל עליו.

החתימה מבקשת לעשות כן לאדם – כמו חתימה של שופט הנותן פסק דין. חתימה כ"פיה טובה" המניעה את מטה הקסמים ומורה: תן לזה את כל מבוקשו – ועכשו.

יש וחתימה היא ברורה ויש חתימה שהיא מקושקשת. יש והחותם משקיע בחתימה את זמנו ויש שהחותם פשוט ממהר לסיים אותה. יש והחותם מראה את נוכחותו בה ויש שהחותם מתאדה לתוכה. יש והחותם מאמין בחתימתו – מדגיש אותה ויש שהחותם לא בוטח בה. יש והחותם מראה רק את שמו הפרטי או משפחתו ויש שהוא רק שם בה את חיתתו בה (נקודת הנפש). 

מכיון שאדם משנה את חתימתו לכאן ולכאן הרי הוא מתכנה אדם. מי שחתימתו דבוקה למקוריותה הרי הוא פדנט וחסר פשרות. כמו אומר זו אמונתי, זה דעתי, זה אמיתי.

יש והחתימה היא סימבול לחיים שגרתיים ויש והחתימה היא תוצאת חיים שהאדם נוטל בה חלק כדי להשפיע לטוב או לרע. אומרים תראה לי את חבריך ואומר לך מי אתה. ואני אומר: תראה לי את חתימתך ואומר לך מי אתה.

המרכז הרוחני – גרפולוגיקל נותן שירותי השמת עובדים, חוות דעת גרפולוגית אישית וזוגית, זיוף מסמכים, ולימודי גרפולוגיה מתקדמים. 

לקבלת חוות דעת מקצועית התקשרו
050-635-9000

נתניה והסביבה, חדרה, פרדס חנה, כרכור, זכרון יעקב, כפר סבא, רעננה, הוד השרון, תל אביב והסביבה, ראשון לציון, אשדוד, אשקלון והדרום, חיפה והצפון

להזמנת חוות דעת גרפולוגית





תגובה אחת על הפוסט “זיוף מסמכים וחתימה: יעוץ אבחון וחוות דעת גרפולוגית לבית המשפט

  1. Avatar
    גיל אומר:

    מקצוען אמיתי ושירות נהדר בתחום
    השתמשתי בשירותיו של אהרון בתחום הגרפולוגיה המשפטית לצורך בדיקת אפשרות לזיוף חתימות במסמכי העברת נדלן שבוצעו ע״י עו״ד מושחת. החומר שהיה בידי היה חלקי ובאיכות נמוכה ועדיין, אהרון הצליח לתת חוות ברורה ונהירה לגבי החתימות. עבודה של אהרון היתה מפתח עיקרי בזכיה בתביעה שהוגשה כנגד אותו עו״ד. יש לציין גם כי פתיחותו לשיחה ודיון בנושא התביעה עזרה רבות בניהול והתנהלות התביעה תודה רבה על שיתוף הפעולה ויישר כוח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *