למדו לקרוא שפת גוף ותווי פנים

בחברה, במסיבה, ברחוב

קריצת עין, הנעת השיער, לחלוח השפה – מה זה אומר?

למדו לקרוא תווי פנים ושפת הגוף:

באירועים, במסיבות, במפגשים, בעבודה ובכל מקום מישהו עומד לפנינו. זה הזמן לתהות על קנקנו. במסיבה סביב האוכל והשתיה אנו פוגשים אנשים, שאת חלקם, אנו פוגשים לראשונה. מהי ההתרשמות שלנו? מה אנו יודעים עליהם? על שאלות אלו ננסה לענות תוך כדי לימוד השפה, היא שפת הפנים והגוף. בדרך כלל, אחרי לחיצת היד אנו מקבלים פידבק מפניו של הצד השני. מהתגובה אנו יכולים להעריך את דמותו של האדם. אפשר להעריך אם אדם זה חביב לבריות או יהיר ושחצן. אבל עדין אינך יודע מה מצבו הכלכלי ואם זהו אדם שאפשר לסמוך עליו.

בענייני עבודה, כשאנו מבקשים להתקבל לעבודה או לקבל מישהו לעבודה מן הסתם אנו מתחילים עם קורות חיים. אחרי ניפוי ראשוני נבקש להתייחס למעלות ולבסוף לתכונות החסרות. כל העת יבקשו עינינו להוציא מסקנות נוספות משפת הגוף של הצד השני וכיצד הוא מגיב לנו.

האדם הוא מכלול של רגשות ותדרים. השמש משפיעה על האדם וגם הירח, כדור הארץ, המדינה, האוויר, האנשים, המשפחה, ואפילו ההרצאה שאתה נוכח בה. האדם הוא תוצאה של לחץ חברתי, השפעות סביבה וציפיות שלא תמיד עומדות בקנה אחד עם המציאות העצמית שלו. בתנאי הלחץ הקיימים האדם מחפש מזור, החלמה ואור של שמחה. הקשיים העומדים בדרכו חורטים על פניו ובשרו את אותותיהם. אדם הנמצא בחושך מגיב טוב יותר לחושך מאשר לאור. הסיבה לכך נובעת מפחד, קושי בהתמודדות וקשיים באמונה. מחלוקות ורצונות דוחפים אותו אל השוליים כשהוא מאמין במירכוז.

מה גורם לאדם להיות נדבן ומה גורם לשני להיות אלים? מה עושה אדם למיוחד הנקרא "משכמו ומעלה" ומה מושך אדם להרוג או לקנא עד מוות? אלו לא רק פנים או שפת גופו כי אם התשדורות והויברציות המשפיעות עליו. האדם מושפע מריחות, אדם מושפע מלחצים סביבתיים, מתנאי קיום, מדחפים, מצרכים ומאובדן שליטה.

הרצון של האדם לשלוט, הציפיות שלו שדברים ינועו לפי אמות מחשבותיו מול המציאות הטופחת על פניו כל אלה חורטים על פניו את דרכם. האמת, לא קל לדעת מי הוא האדם העומד לפנינו. אם הוא משדר כנות או שנמצא בצרה, אם הוא יפה מבחוץ כמו שהוא מבפנים, אם הוא חכם או רק מתחכם עמנו. כל כך הרבה אפשרויות וכה מעט עזרה. אז אנו פונים לעזרת הקהל או לחבר טלפוני – אולי מישהו יספק לנו מידע על האחר. במיוחד אם מדובר ברומן עתידי שלנו עמו.

ידוע כי אדם אינו נבחן על פי מראהו בלבד כמו לפי מצבו הכלכלי והכלים העומדים לרשותו – אלו חברים וקשרים אישיים. דבר המגדיל את סיכוייו להצליח. ברמה המידית נמצא כי אדם פטפטן מספק יותר אינפורמציה מאשר מי שאינו מסגיר את תוכניותיו.

אומרים, הבגדים עושים את האדם – אולי אלו יעזרו לנו! אדום – בולט מדי, ירוק, כחול, גינס, מחויט, שעון על היד, טבעת על הזרת. המון פרטים לזכור והכל בשניה של מפגש.

אומרים על הגבר הממוצע כי המבט הראשוני שלו נתקע בגובה החזה של האשה. ואלו אצל האשה דווקא המבט פועל הפוך כלפי ישבנו.

היא מחכה לך, מזמינה אותך, מה שפת הגוף שלה משדרת?

נתונים נוספים שיש לקחת בחשבון זה גובהו של הנבחן, עיניו – אם חדות הן, מצחו – השופע או אטום הוא, והשיער – השופע הוא או אסוף או חלילה קרחת לו. אור קורן מפניו של אדם מלמד כי הוא בעל בשורה טובה. לעומת זאת אם חשכות נופלת על אדם מלמד על מי שאינו מוצא את עצמו – אינו מאמין בעצמו, דאגן.

הבעות הפנים נחלקות לקמטי דאגה וקמטי צחוק. ובתוכם נמצא כי האדם נע בקטבים של סיפוק והנאה אל מול ריתחה וזעם. הבעות של תדהמה או של צער וסבל. פחד או בוז. בשל כך נמצא זויות נופלות מצדי הפה, קטמים, שומות וגומות חן ועד שיניים עקומות רקובות, שחורות או לבנות, גדולות או קטנות, בולטות או משוקעות. 

לתובנה מעמיקה יותר נלמד כי העולם נופל על פניו של האדם מלמעלה, זה השיער (פגום או חלק, מטופל או טבעי, שופע או קרחי) לעבר המצח (החרוש הוא או חלק, רחב או צר) ומשם לגבות האדם (מחוברות ומקושתות אם שטוחות ומצויירות) ועיניו (משוקעות ועמוקות או בולטות, בהירות אם שחורות, מלאות חן או כהות) ואפו (אם שמן הוא, מעוקל ונשרי, מחוספס אם שקערורי, מפותח ונחירי אם סולידי) ומשם לפיו (המקומץ הוא אם בשרני וילדותי) ועד הסנטר (הנסוג הוא לאחור, דומיננטי או התקפי).

צרכי האדם מקבעים את דפוס הפנים. כך נחלק את פניו של האדם לשלושה חלקים:החלק העליון הכולל שיער, מצח וגבות יקרא האיזור השכלי. איזור שכלי מבטא את צדדיו של האדם באשר לרמות התכנון והביצוע, הרוחניות והקבלה.

החלק האמצעי הכולל את העיניים והאף יקרא האיזור הרגשי. איזור רגשי מבטא את תעצומות הנפש העומדות לרשות האדם. עד לאן מסוגל האו להעיז או לקרוא תגר ומהי אמונתו בענין. החלק השלישי הכולל פה ושפתיים, סנטר ועצמות לסת יקרא האיזור היצרי. איזור יצרי מושך אחריו דחפים שלפעמים אדם נקלע אליהם באקראי או תחת תכנון מראש. כאילו כל מחשבות האדם מבקשות לצאת החוצה מאיזור זה.

בכלליות, אדם נולד עם תווי פנים המאופייניות כפני מלאך. עם גדילתו כצעיר הוא מקבל תווי פני אש. כנער מתבגר הוא כבר זוכה להקרא פני תום. והדבר מתייחס לזכר ונקבה כאחד. רק בהגיעו לבגרות ובשלות יכול לדבוק בתו פנים משלו עם אישיות מעוצבת. עם הגיעו לשנות השישים הוא כבר נושא את פני אבן. ומשם הוא מסיים את הקריירה הארוכה שלו.

להבהרת קריאת תווי פנים יש לקחת בחשבון אם האדם שלפנינו נושא משרה בכירה או זוטרה, אם עצמאי הוא או שכיר, אם בריא הוא אם חולה, אם יזם ומקורי או אדם פשוט הליכות בחייו. גם מצב התכונות האישיות משתנה כשמדובר ברומן זוגי – משל מערכת יחסים, וקשרי עבודה.

לשם תחילת היכרות עם האדם יש לבחון לאיזה תו פנים הוא משתייך. אנו נלמד כי קיימים מספר תווי פנים ולכל אחד יש הדפוס שלו. לשם הקריאה יש לבחון את הפנים מאיזור הסנטר-לסת ומעלה עד ללחיים וקו המצח.

יש לזכור, האדם אינו נולד עם תו פנים אחד כי עם משולב בכמה. כך יכול אדם לשאת עד ארבעה תווי פנים כשמתוכם ימצאו שניים שהם דומיננטים במיוחד.

בהמשך נחפש לדעת מה אומרת לנו שפת הגוף?

סוגי פנים: מלאך, כדור הארץ, אש, אבן, תום, אריה, משולשים, חרב, אציל, מוגדלים.

לכל אדם יש תווי פנים יחודים

פני מלאך: 

קומת הפנים קצרה כאילו מישהו כיווץ את איזור הסנטר עם הגבות. אין לקשר את המצח עם תו פנים זה משום שיכול להכפיל את קומתו.

תכונות אופייניות:

אדם עם ציפיות גבוהות. רוצה לשנות את העולם. בעל אגו עם תגובה מהירה.

פני כדור הארץ:

הנטיה היא להשמנה. ניתן למצוא תכונות גם באיזור הלחיים המעוגלות.

תכונות אופייניות:

זורם ומתערבב עם הסובב. מחפשים לספק צרכיהם של האחרים.

פני אש:

חדות הפנים והזרימה שלהם. כאילו נותר נער בנפשו.

תכונות אופייניות:

יש לו ציפיות גבוהות מעצמו. מחפשים להיות עצמם – מקוריים וייחודים.

פני אבן:

פנים מרובעות.

תכונות אופייניות:

אנשי עבודה. דעתנים עם נטיה לקיטוב הדעה. מובנים מהשורש שלהם.

אודות המרצה אהרון לב הארי.
אהרון לב הארי מומחה לשפת גוף ופנים. מרצה בצבא בפני חיילים וקצינים. לאחרונה העביר סדנא בפני כ200 חוקרים ובלשים של משטרת ישראל מחוז ירושלים. כמו כן נכתבו על ידו 18 ספרים, ביניהם 3 ספרים שתורגמו לפורטוגזית. בספר "אלף פנים לאדם" ניתן למצוא את מבנה קלסתרון פניו של האדם משולב בשפת גוף יחודית לו.

להזמנת הרצאה





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *