הפסקת עישון: גמילה מהתמכרות

הפסקת עישון: גמילה מהתמכרות 

ברגע שהניקוטין חודר לגוף, הוא נספג עד מהרה במחזור הדם וחודר למוח בזמן קצר מאוד

עישון קשור להתמכרות. עישון ידוע בהשלכותיו על הבריאות. גוף האדם נדרש לעמוד בעומסים כבדים דרך חיים לא תקנית, סביבת עבודה מסוכנת, לחצים נפשיים ועוד. על הכל הגוף מתגבר עד שנחלש. ברגע שהוא נחלש הוא מתחיל להוציא הודעות החוצה. זה יכול לבוא ברמות של לחצים בחזה, שיעול מוגבר, חולשה ועייפות, קשיי נשימה ועוד.

ברגע שהניקוטין חודר לגוף, הוא נספג עד מהרה במחזור הדם וחודר למוח בזמן קצר מאוד (כ־7 שניות בממוצע) בעברו את מחסומי הדם במוח, הניקוטין גורם לשחרור של אדרנלין, מה שגורם לערנות, האצת קצב פעימות הלב ולעלייה בלחץ הדם; וכן הוא גורם לשחרור של דופאמין, מה שגורם לתחושת ההנאה מהעישון ובסופו של דבר להתמכרות אל הניקוטין הבא בצורת טבק ומוצריו. ניקוטין מדכא תיאבון ועשוי לגרום בשל כך לירידה במשקל (ויקיפדיה).

לא צריך להיות גאון בכדי להבין שאותות אלו – זה סימן לבאות.
דרכי הגמילה מעישון מגוונים ועוצמתם נוגעת לצד הנפשי והגנטי של האדם. רק אומר שאחרי שאדם נגמל מסיגריות הוא מרגיש הרבה יותר טוב, מרגיש כאחד שניצח, וזו רק התחלה.

עשן הסיגריות מכיל כ4000 כימיקלים. מאות מהם רעילים וכמה מהם, שלא נדע מסרטנים. המעשן המתענג על הסיגריות יזכור שהכל כלול: חלק מהכימיקלים מסוגלים לבצע חניטת גופה, לתחזק את מצבר המכונית ואפילו לחזק את הציפורנים בלק.

מרגע שהמעשן קיבל החלטה של הפסקת עישון זו תחילתה של ידידות לחיים ארוכים, בריאות נשימתית, שיפור לב ריאה ומחשבה טובה.

Quitting smoking:

Quitting smoking is highly recommended. A detox is needed for a long and healthy life. Dedicate one minute of your time and in return live a longer and healthier life.

Finish the addiction now!

תגובה אחת על הפוסט “הפסקת עישון: גמילה מהתמכרות

  1. אהרון לב הארי
    אהרון לב הארי אומר:

    בני האדם מחפשים להירגע מטרדות החיים, מעצבים ומתחים, אולי מבקשים לברוח מהתמודדות עם קושי. יש מי הנמשך לתרופות ויש מי שלוקח ללב. אבל יש כאלה שמתחילים לעשן מגיל צעיר. מבלי משים הם מתמכרים עד לשלב שהגוף כבר לא יכול יותר.
    זה השלב בו הגוף מאותת לפני שיהיה מאוחר – יש להפסיק לעשן ולא רק. העישון הוא רק צד אחד של המתרס כאשר הבריאות עיקרה במחשבה מייצרת מציאות. מה עושים לאחר מכן. איך מניעים את הגוף לרגיעה. הרי הגוף דורש משהו שהאדם מחוייב לפצותו. מה אתה נותן בתמורה?
    יש מי המחבר הפסקת עישון עם השמנה. אם הוא יפסיק הוא יתחיל להשמין. בקצרה, טלאי על תנאי. צריך להגיע לשרש, למקור הבעיה. לצורך האמיתי. ורק אז להתחיל למלא אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *