אם היית צריך לבחור בין חמוץ מתוק מלוח

חמוץ מתוק מר

כיצד החיים היו נראים בעיני האדם, אם הבחירה היא בין מר, חמוץ ומתוק? בחירתו של האדם תהיה כנראה במתוק, בחירה הטבעית שלו לחיים.

אדם חי בין הטיפות של החיים, נוגע לא נוגע, מנסה בכל זאת לגעת – בחיים. החיים כל כך שקופים כמו טיפות מים המתיזות את עצמם כשהן נופלות על ראשו של האדם.
מאחר ולאדם מנגנון הגנה טבעי, מנגנון המכסה עליו לבל יפגע, כזה המאפשר לו לנוע מהר וגם לאט. והוא מבקש לו בדמיונו, לא במציאות המורכבת, הישגים כמו פרס נובל, מחיאות כפיים של עשרות אלפים באיצטדיון, העיקר למלא את נפשו ועצמיותו בערך הזה, בהרגשה הזאת – של ההכרה – אני שווה משהו, אולי יותר מהאחר.
אז מה היתה הבחירה שלכם כשהייתם צריכים לבחור רק באחד מהשלוש: מתוק, חמוץ או מר?

במציאות החיים עומדים על חמוץ – בין מר למתוק. חשבו על מר ותקבלו את איוב – סבל ויסורים, מחלות ומגפות, תנאים של גהינום. מי שנתפס נכלא בכלא נושא בשורות רעות, קושי אין סופי, רצון למות. הטעם של המתוק והמר חזקים במיוחד. החמוץ מצוי לו אי שם באמצע.

חשבו על מתוק ותקבלו – הנאות רגעיות (שיט על יאכטה, גלידה, פאר ועושר) אנדרלנין המתרומם לגבהים ולאחר שעה צונח. מסתבר שהאדם ברצונו לפצות על חייו הקשים נוטל מתוק בין שיניו. אוכל כנחמה, מין וסמים – הצורך להרגיע את היצר, זו החיה שבאדם. רעל המתחפש לעטיפה יפה – עניינו בפיתוי (משל הנחש). לא אחת החמוץ נוטל קורה בין עיניו של האדם, כוילון וסומא לא יכול לחיה, נופל וקם.

חמוץ עניינו במאבק על הישרדות, אתגר המבקש לנצח את הקושי, אם הרצפה עקומה אז שינון החומר הנלמד והתמדה מביאה עמה את התוצאות המיוחלות. חמוץ מתחבר לקליפה, לפיכך נדרש האדם לרכך אותה (מלימון ללימונדה).

מכיוון שהחמוץ זו שעת ההוראה של האדם, זו דרכו להלך בחיים, כשהוא מבקש להמתיק ככל יכולתו את החיים, נע באשליה שהחיים מתוקים, מתקשה לקבל את המר. בפועל גם המתוק וגם המר רעילים. לכן החמוץ מצוי לו בתווך, מניע את האדם לבקש לו חלופות של פיצוי בין תאוות בצע (מרמה) וסיכוי לשלם את התשלום במידה ויתפס.

על המרחב הזה בין מתוק למר, כשבתווך חמוץ הניזון מהחמצן המסופק על ידי צמח (אותיות מתחלפות) נע הפיתוי והפיצוי על הקו. אם מתגלה האדם בחולשותיו יפול מצדו הימני של המתוק על הפיתוי כשהוא נשען על הפיצוי מצדו השמאלי המר.

אנו מכירים את מילת הקסם אברא-כדברא, רוצה לומר אדם המבקש לייחד את מזלו עם הבורא, אדבר בשפת הקודש ואמצא את הדרך להתברך מהשפע המוצא לי.

מכאן מתחיל החמץ – זה הנמשך 358 יום למעט שבעה ימי הפסח.

ארבע בנים נמצאים בהגדה וכולם ישובים לשולחן: חכם, רשע, תם ואינו יודע לשאול. אף אחד אינו נעדר. למעשה האדם עובר את כל השלבים: כשהוא נולד הוא בחזקת תם, כצעיר בימים אינו יודע לשאול, עם בגרותו – הוא כבר רשע מחפש לפרוק עול וכשהוא בוגר מספיק נוטל החכם את הפיקוד. אין אפשרות לדלג על אף שלב – כולם חשובים, כולם חלק מהשלם.

"איש בער לא ידע" – כך החמצן משורש חמץ וחמוץ מלמד את האדם שיעורים. החמצן בוער באדם וכדאי לו להקשיב לקולות.

Bitter, Sweet and Sour:

Throughout life we experience endless moments that are all tied to the present moment. Some are sweet, filled with joy, abundance and ecstasy.Others are bitter, full of darkness, desperation, and gloom.In between those two extremities, lies the sour. Sour pickles are created by the fermentation of vegetables in salt water.

Fermentation is a metabolic process where sugar is converted into other forms, due to lack of oxygen and becomes the cells primary means of energy. We, as human beings, aspire to live our lives in the sweet. Most of us would choose an ice-cream over a bitter tasting food anytime. Our hope is that we may spend more time experiencing the sweet than the bitter.But the true fact of life is. that generally speaking we are living more in the sour than anywhere else. Sour is a course of preservation, of transformation and creation.

It is a constant state of change and is to be welcomed. Life provides us with the opportunity to learn and grow every day. The learning curve is steep and this journey is rarely an easy process.In fact it seems like we are spending more time with bitter than sweet, which is why so many of us are addicted to salt & sugar, to counteract the “bitter taste”. Life is full of sweet moments, but unfortunately also accompanied by bitter ones. We are constantly metamorphosing throughout life and can only hope and pray to experience as many sweet ones as possible and that during our lifetime we can appreciate the processes we are in, which sometimes may taste bitter as hell, but are here to teach us something: To appreciate the sweet, when we have it, to embrace the bitter when it arrives and appreciate the sour every single living moment.

If you would like to join one of our many courses, such as the Kabbalistic Numerology course

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *