אומנים: וולט דיסני, גיימס קמרון, צ'ארלי צפלין

וולט דיסני: הנפשה לעבר הדמיון

היכולת של אדם להיוולד עם חוש שביעי מפותח במיוחד. חוש אשר איפשר לו להראות לנו משהו אודות הנפש והרוח.

וולטר אליאס דיסני נולד בתאריך 5.12.1901 כד כסלו תרסב

נפטר 15.12.1966 ב טבת תשכז

הורים: פלורה ווולט.

אני אקח את שמו הפרטי יחד עם שם אמו ותאריך לידתו. וולט פלורה כד כסלו תרסב מתקבל 1174. באלפון הרוחני נמצא 'תיקון של הרגע' – היכולת לצפות בסרט הנפשה מצוייר ולהכנס לתוכו, כמו היה אמיתי. וגם "הגם הלם ראיתי אחרי ראי" – במשמעות 'סרטים מצויירים'. מעבר לכתוב נבין שמדובר ביכולת ראיה אחורית, היכולת לקרוא את המפה של החיים וממש לנוע לקראתה.

מה וולט דיסני הוריש לנו. אקח את וולט דיסני ותאריך פטירתו ב טבת תשכז מתקבל 1325. אלך לאלפון הרוחני ושם כתוב 'שבעת פלאי תבל' – אחד מפלאי עולם הוא היכולת שלנו לראות את הצד הנפשי שבתוכנו מבלי לגעת בו.

צ'ארלי צפלין: האיש שידע לדבר מעבר למילים 

צ'ארלי צפלין חידד לנו את חוש השמיעה. מעבר למילים ידע לבצע את מה שליצן מבקש להקצין.

צארלי צפלין נולד בתאריך 16.4.1889 טו סיון תרמט.

הוא נפטר בתאריך 25.12.1977 טו טבת תשלח

צארלי צפלין נחשב לשחקן ובמאי הידוע בעולם. כשאדם לוקה בעיוורון הוא מחדד לו את חוש השמיעה. והוא ידע להגביר את הקול מעבר למילים.

הורים: צארלס והאנה

בשנת 1943 התחתן ברביעית לבת 17, אונה אוניל להם נולדו 8 ילדים. הצעיר מהילדים נולד כשהוא בן 73.

אני מחבר את המילים: צארלי צפלין סרט אילם פנטומימה נווד מתקבל 1247.

באלפון הרוחני אבחר בפסוק "וְיָצָא מֵהֶם תּוֹדָה וְקוֹל מְשַׂחֲקִים" – כמה פסוק זה משקף את הצלחתו חובקת עולם. כאילו כל אחד מהצופים ראה את ההשתקפות שלו משחקת. שכן, מיעט בדברים ולמרות זאת הרבה להשתמש במחשבותיהם של הצופים.

עתה אשתמש בשמו הפרטי והמשפחה יחד עם תאריך הלידה לראות באיזה דרך הוא פעל על מנת להשיג את התוצאות המופלאות. צארלי צפלין טו ניסן תרמט מתקבל 1425. אגש לאלפון הרוחני ואגלה "כִּי-עַתָּה צְעָדַי תִּסְפּוֹר" – מדהים למצוא את כל המאפיינים הקשורים אליו כמו הליכתו המייחדת אותו, כישורי הפנטומימה שבו, הופעתו בסרטים אילמים דווקא בזמן שהסרט המדבר כבר היה נחלת הכלל, מי שמתכנן את צעדיו, מי שנחשב למתוחכם.

 

גיימס קמרון: במאי הסרטים המצליחים בעולם 

גיימס קמרון הוא במאי, מפיק ותסריטאי קולנוע. הוא במאי שני הסרטים, שוברי הקופות, המצליחים בעולם: אווטאר וטיטאניק. היכולת שלו לחבר טכנולוגיה עם אדם מעצימה את סרטיו הגדושים בשלל צבעים, מכניסה את הצופה לאירוע תלת מימד, מלא חוויות, כשהוא מציף אותו דרך תחושותיו.

גיימס קמרון נולד בתאריך 16.8.1954 יז אב תשיד.

רציתי לבדוק כיצד התורה רואה את מעשיו דרך סרטיו. לשם כך בחרתי את הסרט אווטאר. חיברתי את שמו הפרטי והמשפחה יחד עם תאריך לידתו טז אוגוסט תשיד והוספתי את המילה אווטאר. התקבל 1557.

באלפון הרוחני נמצא "עָמַד אֶל-אֵם הַדֶּרֶךְ בְּראשׁ שְׁנֵי הַדְּרָכִים" – נגשתי למקור.

יחזקאל כא, פסוק כו

כִּי עָמַד מֶלֶךְ בָּבֶל אֶל אֵם הַדֶּרֶךְ בְּרֹאשׁ שְׁנֵי הַדְּרָכִים לִקְסָם קָסֶם…

"בראש שני הדרכים" – אלו שני הסרטים שוברי הקופות בכל הזמנים.

"לקסם קסם" – גיימס קמרון הוא לא רק במאי אלא גם תסריטאי המשתמש בטכניקות המשלבות קולנוע ועבודת מחשב מתוחכמת. דבר המעניק חוויה לצעירים ומבוגרים כאחד. הוא מצליח להנפיש את הדמויות, כשהוא מחבר בין הרוח והחומר שלהם, כמעשה חלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *