ציצית פתיל תכלת: גדילים עבודת יד

גדילים עבודת יד

ציצית פתיל תכלת:

נמשכת לה ציצת בכנפו של היהודי, משל שובל חייו, הקרויה פתיל תכלת בבחינת פתיל החיים, נושאת בעול את משך חייו. אז היהודי נדרש לזהירות מופלגת בדרכו, כי יעודו אינו ככל האדם. אותו פתיל תכלת המבליט את קיומו, כמו מעלה אותו מעל האחרים, דווקא הוא מסוגל להכחידו ולהשמידו ביתר שאת. מענין שאל ציצת הכנף תלוייה פקודה שאין לעבור עליה בבחינת גילוי עריות, זה דור יסוד המשך החיים.

שופטים פרק ה פסוק יד

מִנִּי אֶפְרַיִם שָׁרְשָׁם בַּעֲמָלֵק אַחֲרֶיךָ בִנְיָמִין בַּעֲמָמֶיךָ מִנִּי מָכִיר יָרְדוּ מְחקֲקִים וּמִזְּבוּלֻן משְׁכִים בְּשֵׁבֶט ספֵר:

כחול ולבן אלו צבעי דגל ישראל במרכזו מגן דוד. ערבוב כחול ולבן נותן תכלת. תכלת שיש בו צבע יסוד משל לבן, בבחינת תכלית ועיקר הדברים. היה ונמשך שרש אפרים למקום שיש בו מן ההשמדה-שואה צריך להשאיר שארית. שארית שאינה מתכלה היא תכלית החיים המצוייה "בשבט ספר" התורה.

תורה לעוסקים בה היא מזון מלכות, עץ החיים, אריכות ימים.

אם כן הושיבו את תכלת במעלות הגבוהות ביותר בעולם האצילות, בחלקה ברקיע השמים להוביל הנהגות ואת שרשה הושיבו בתחתית השאול למען יזכור היהודי מהיכן בא ולפני מי הוא עומד.

איוב פרק כו, פסוק י

חק חָג עַל-פְּנֵי-מָיִם עַד-תַּכְלִית אוֹר עִם-חשֶׁךְ:

שרש-ים נמצא בחול. כידוע לים יש גבול. להבדיל יום חול אל מול יום קדש-ים. נאמר כל הנחלים זורמים אל הים.

שתי וערב ארוגים אור וחשך, ספק נוגעים זה בזה ספק לא. אנו מדברים במושגים של מהירות האור ולא מדברים במושגים של מהירות החשך. מדברים על הגלקסיה שביל החלב שאנו מצויים בה ולא מדברים על שביל הבשר. והכל יודעים שמצידה השני של גן עדן יש שאול הגהינום.

במדבר פרק טו

פסוק לח

דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם וְעָשׁוּ לָהֶם צִיצִת עַל כַּנְפֵי בִגְדֵיהֶם לְדרתָם וְנָתְנוּ עַל צִיצִת הַכָּנָף פְּתִיל תְּכֵלֶת:

פסוק לט

וְהָיָה לָכֶם לְצִיצִת וּרְאִיתֶם אתוֹ וּזְכַרְתֶּם אֶת כָּל מִצְות יְהוָה וַעֲשִיתֶם אתָם וְלא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר

אַתֶּם זנִים אַחֲרֵיהֶם:

יותר מכל אדם ביקום מנפנפים אל מול פני היהודי ישראלי מעין מטפחת אדומה כמו היה הוא שור זועם לאות כי רוצים לכלותו. ורק הקדוש ברוך הוא מצילם מידם. היהודי נדרש לתחכום וחכמה רבה ולכושר השרדות יוצא דופן, ומעל הכל מבין הוא שלא בכח ידו יעשה לעצמו את החיל הזה.

עוד ענין שנשאר סתום זה גילוי עריות של יעקב עם רחל ולאה, אברהם עם שרה. ננסה להבין מידות אלוהיות אלו מהבחינה הקרויה מגנט. ידוע ששני הפכים פלוס ומינוס נמשכים זה לזה. אם נהפוך רק אחד מההפכים מעלה מטה נמצא שמגנט נמשך זה לזה רק בחלקו התחתון. קבלנו ראש ורגלים, בבחינת מידות גוף.

דברים פרק כב

פסוק יב

גְּדִלִים תַּעֲשֶה לָּךְ עַל אַרְבַּע כַּנְפוֹת כְּסוּתְךָ אֲשֶׁר תְּכַסֶּה בָּהּ: 

לידיעתם: ארבע כנפות לציצת 8 חוטים, המורכבת מ 7 8 11 ו13 ליפופים סה"כ ט"ל אורות.

ח' פעמים ד' מתקבל ל"ב. ט"ל פעמים ד' אלו ארבע כנפות הארץ מתקבל ציו"ן. ואם נקרא את הציצת בהבנה נקבל:

מארבע כנפות הארץ הולכות לציו"ן עם הלב, הוא מרכז ישראל ירושלים.

קפ"ד פתיל חיים (תכלת) כי "צִיצַת נבֵל צְבִי תִפְאַרְתּוֹ".

ישעיה פרק כח

פסוק ד

וְהָיְתָה צִיצַת נבֵל צְבִי תִפְאַרְתּוֹ אֲשֶׁר עַל-ראשׁ גֵּיא שְׁמָנִים כְּבִכּוּרָהּ בְּטֶרֶם

קַיִץ אֲשֶׁר יִרְאֶה הָראֶה אוֹתָהּ בְּעוֹדָהּ בְּכַפּוֹ יִבְלָעֶנָּה:

חייו של אדם אכן נמצאים במידע של הכל צפוי והרשות נתונה, ובכל זאת, צריך אדם להמנע מכניסה למקומות שיש עמן קלון או סכנה. כי אז יהיה בבחינת "נִסְפֶּה בְּלא מִשְׁפָּט".

משלי פרק יג

פסוק כג

רָב-אכֶל נִיר רָאשִׁים וְיֵשׁ נִסְפֶּה בְּלא מִשְׁפָּט:

קפ"ד זוהי מידת אחור הויה ביודין (יוד יוד הי יוד הי ויו יוד הי ויו הי).

ניתן להזמין:

ניתן להזמין ציצית עם גדילים מפוארים עבודת יד

תפילין מפוארות וכשרות מקשה אחת 

מזוזות כשרות ומהודרות 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *