מהו הזיווג שלך?

זיווגים: מצא את הזיווג שלך

זוגיות נתפסת כקשר המתבסס עם השנים. כל כך עומד הרבה על הפרק, כאשר שניים באים להקים משפחה. מי ימשוך מבין השניים ולאיזה כיוון? על איזה בסיס השניים ילכו – יציבות ומחשבה זהירה או הרפתקאות והימורים? בחרו את הזיווגים שלכם: זיווג משמים, זיווג עונשי, זיווג שאינו נרשם וזיווג הטבור.

זיווג משמים – מדבר על זיווג מוקדם. זיווג שנקבע עבור בחור או בחורה כבר מגיל צעיר. זיווג משמים מותאם גם לאופי הזוג, מחושב, מתוכנן, זהיר. זיווג משמים מתבצע ללא כל התנגדות מגורם שלישי משולב בהורים מאושרים הנותנים את ידם לברכת הזוג. מזיווג זה יצא הזוג לדרך לחיים משותפים ללא בעיות כספיות, ולחילופין ההשראה שזכו לה, התמיכה הענקית מאפשרת להם להזין את עצמם מהר יותר.

השניים יודעים את לתכנן את דרכם על פי כליהם, לימודים והשכלה כיצד יראו חייהם. הם אינם בונים ציפיות מעבר להם, אינם מבקשים יותר ממה שניתן להם, נלחמים על מקומם תוך חיזוק העוגן לשורשו.

הילד הראשון מגיח לעולם לאחר פרק זמן סביר ומתוכנן, ובהמשך ילד שני ושלישי. חייהם מסתדרים עם השנים. שיתוף הפעולה ומצבם הכלכלי השפיר מאפשר להם להמשיך להתקדם נכון בחיים, בהתאם לתוכניותיהם. זיווג שכזה מסתיים לרוב בסביבות גיל ארבעים ונמשך כעשרים שנה. אז על בני הזוג להוכיח את יכולתם האישית.

עם תום פרק ראשון עשויים לגלות פנים נוספות אודות השני, הרגשת החמצה עשויה ללוות את האחד, אולי בשל נסיונו המועט בעניני רומנטיקה, נסיון העשוי להתברר כמערער את שלוות הנישואים המושלמים.

זיווג עונשי – נוגע לזוג אשר בחר להתחתן מתוך אחד משיקולי הכדאיות הבאים: הוא בגיל מבוגר, אמרו לו: "מתי תתחתן כבר"? או נישואין על חשבון גיוס לצבא. או הריון לא מתוכנן – מין חפוז או חוסר זהירות. ובל נשכח, ההורים לחצו.

ויש בריחה מהבית – אחד ההורים שתיין או אלים. ועוד, שהצעיר/ה לא הסתדרו בחברה מפאת בעיות כספיות. זוג שעונה על אחד מהנתונים הבאים ימצא את עצמו לאחר פרק זמן קצר מאוד מגלה את הסדקים, שבעצם, היו במקום משכבר הימים.

אם ניקח לדוגמה: אישה המקבלת מכות רצח מבעלה תוך השפלות תמידיות, ואם נוסף לכל הצרות קיימות גם בשל בעיות כלכליות. היא אינה יכולה להתנתק ממנו משום איומיו הקבועים ואופיו השלילי, ובשל חוסר בטחון שנמשך עוד מתחילת הקשר. כל זה מוביל להעדר כבוד עצמי ושקרים פנימיים הנלווים באמירות כגון: "יהיה טוב" ו"מה אני יכולה לעשות". בסופו של דבר, לאחר שנים היא נראית כמו סחבה משומשת. חייה כל כך מרירים, עד כי היא שקועה במבוך עצמי שאין ממנו מוצא, ואין היא מוצאת טעם להמשך חייה. כתוצאה מהשלכות אלו, ילדיה מנוכרים ממנה או שסובלים יחד עימה.

דוגמא שנייה: אשה הנכנעת לבגידות בעלה ומשלימה עם המצב. נקרא לזה – עוצמת עינים. דבר זה מביא להדרדרות, ומאפשר לבן הזוג להמשיך במעשיו. לעיתים תכופות ויכוחים ומריבות מעטרים את הבית. מערכת יחסים עכורה זו אינה מאפשרת מעבר של יום חדש ויפה לתוך הבית.

יש בזיווג עונשי את הקשר המחייב, את התא המשפחתי, את הריבים הקבועים, ואת הפשרה.

בכלל, החלום של האחד היה להתחתן עם 'דמוי אהבה' – מישהו שהוא מצא אותו כנכון לחיות עמו, והמציאות מצאה אותו בחיקו של המיועד לנישואין. בתמונת חייו כל העת הוא מקיים השוואות עם הראשון 'דמוי אהבה' שאינו בכלל בתמונה. וזה במקרה הטוב. ואם הוא בתמונה – אזי התמונה משתנה לבלי היכר. באופן מוזר האחד מרגיש שהוא הקורבן והשני הנצלן. ובמציאות מקיימים השנים את תפקיד הקורבן.

זיווג שאינו נרשם – מדובר בשני בני זוג הנשואים כל אחד לבן זוג אחר. חייהם מתהפכים יום אחד, כאשר הם נפגשים באקראי. מניצוץ זה, ומאותו רגע הם שואפים לחיות יחדיו. נראה היה שציפו אחד לשני הרבה זמן. אולם אין הם יכולים למסד את העניין, משום קשיי יכולתם להתגרש – בשל מחוייבותם הרגשית לילדיהם ולבן זוגם. בתקופה זו הם נאלצים לחיות בשקר ולהסתתר מעיניהם הבולשות של שכניהם. אפילו את עיניהם המרצדות משתדלים לכסות מבני ביתם. חייהם נהרסו עוד לפני שהתחילו. ליבם מתחיל עם הזמן להחמיץ, וגופם אינו מסוגל לשאת את המרחק שיש להם מאהובם.

 

זיווג הטבור – מדובר בבחור ובבחורה, שחייהם בעבר היו נטולי אושר פנימי. כל אחד חי במקום אחר, והם קראו זה לזה בעמקי ליבם. למרות שקיימו מערכות יחסים עם בני זוג אחרים אין הם מצאו מנוחה וחפשו בפנים את האמת. הם האמינו בכל ליבם, שאכן ניתן למצוא אהבה. הם היו מוכנים נפשית לזה. יום אחד נפגשו השניים בדרך לא דרך, במקרה, ומיד ידעו. מרגע שעיניהם הצטלבו הם לא התנתקו יותר. הם החלו משלימים זה את זה בכדי למלא את החסר.

זיווג הטבור הוא החזק מכולם. יהיה מה שיהיה הם לא ייפרדו. אומץ ליבם, סבלנותם, הכח שהשקיעו עד שהגיעו הלום – כל אלה לא יוכלו להם. השפעות סביבה, לחצי משפחה ומצב כלכלי – אף הם לא יוכלו להם. ובכוחות משותפים – מזיווג חזק שכזה, יקומו ויחיו לעד. גם אם נראה שיש בכוחם להתנתק מיד שבים ומתאחדים ביתר שאת.

בזיווג הטבור מתקיים בכל פעם מחדש עוגן המעגן את מערכת היחסים המאוד תובענית. בדרך כלל אחרי שנים מספר הילדים ישמשו עוגן. כאשר בתחילת הקשר ביניהם אהבה שמשה עוגן.

זיווגים: מתוך הספר "משמעות החיים דרך הקבלה". 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *