פנטומימה: דיבור ללא מילים

פנטומימה: דיבור ללא מילים

שפה א-מילולית שלא נראית במבט ראשון

דיבור ללא מילים מתחיל משפת הגוף, תנועות ידים, הבעות ואפילו נעיצת מבט. כמה רגשות נמצאות בגוף כשהוא צריך לבטא את תחושותיו, את הבעותיו ללא מילים. ואדם רוצה שקט.

הדיבור הקלאסי מתחיל מפנטומימה.

תארו לעצמכם שאינכם יכולים לדבר, כל אוצר המילים העשיר נעלם מפיכם, וכל מה שיש בידכם זה הבעות הפנים ותנועת הגוף. אין ספק שהצרכים שלנו ישמשו אותנו באמת, ועל אמת, לבטא את מה שבאמת אנו מרגישים או חושקים. הרי לא נבזבז אוכל אם הגוף ידע להעריך את האנרגיה שאנו צורכים. לא נמצא ליד מישהי או מישהו שלא מוצא חן. ההתלהמות תרד למחצית התורן והחשק כמו היצר יהיה יותר מאוזן.

כשאנו מדברים אנו מבזבזים הרבה אנרגיה על הרגשות האצורים בתוכנו. חלק רב מהשיחה הינה על שיחה בטלה, על מחשבות שוא ועל דברים שבלאו הכי לא נקיים.

הבעות הפנים יהיו מרוכזות בלהשיג תוצאות אמת מהשטח. חשבו על הצייד, על זה היוצא למשימה. כולו מרוכז בעיקר, אינו סוטה מהתכנית, תוך כדי מפתח מיומנויות משוכללות להטמע באיזור או בסבלנות אין קץ מאתר את הניצוד.

היכולת לספר סיפור מבלי להניע שרירי פנים

הבעות הפנים האוניברסליות משמשות לגועל נפש, כשמשהו מר עבר דרך הפה, לצחוק עת קמטי הבעה מצידי הפנים מושכים את האדם לאחור, כשמובעים פה ושינים יחדו בחריקות אז האדם אינו שולט במזג האלים שבתוכו.

כשאנו מדברים אנו מרבים להשתמש בתנועות הידים. הידים הם הרמקול דרכו אנו מבקשים להגביר את קולנו. הדבר תקף כשאנו מאיימים. כשהידים דופקות על השולחן הם מבקשות את מלוא תשומת הלב מהסובב. כאשר קצות האצבעות נוגעות זו בזו, בתנוחת החושב, האדם מתחיל לרקום תוכניות, משל קורי עכביש. כשאדם יושב ורגליו משולבות בחוזקה הוא אטום לצד השני, במיוחד כשהוא רוצה להקשיב רק לעצמו. כשהידים בשעת שיחה מופנות לאחור, ולפחות יד אחת הולכת לאחור מאחורי הראש, נשענת בגובה האזנים, הדבר מלמד על תוכניות ארוכות ימים, בהחלט היבט ומבט פילוסופי.

דיבור ללא מילים כולל בתוכו גם מתנועות הגוף, אלו תנועות האגן המולידות עמם את תנועות המין מאוחר יותר. זה הכלי השני הבא אחר לחיי התינוק. כזכור הלחיים מספקות חמצן ומזון לגוף ועם גדילתו ועמידתו הוא מחוזק ונזקק לתנועה, אלו תנועות האגן אשר יביאו אותו למדרגות טובות יותר בחייו.

תנועות האגן משמשות את האדם לתנועה וריקוד, זו נקודת השמחה הבאה מאיזור הבטן.

החלק השלישי מצוי בשרש כף היד. זה החלק המעצים את האדם כמו נותן בו את החותם לגבי תוכניותיו העתידיות. בנקודת זו, שרש כף היד, יצליח האדם לבטא את עצמו דרך קבלת החלטות, אולי ישמש עצמו כגשר לאחרים.

הפנטומימאי בוראט

אודות המרצה אהרון לב הארי.
אהרון לב הארי מומחה לשפת גוף ופנים. מרצה בצבא בפני חיילים וקצינים. לאחרונה העביר סדנא בפני כ200 חוקרים ובלשים של משטרת ישראל מחוז ירושלים. כמו כן נכתבו על ידו 18 ספרים, ביניהם 3 ספרים שתורגמו לפורטוגזית. בספר "אלף פנים לאדם" ניתן למצוא את מבנה קלסתרון פניו של האדם משולב בשפת גוף יחודית לו.

להזמנת הרצאה





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *