הזמינו תפילין כשרות ומהודרות

תפילין מהודרות: תפילין מורכב מיחידה אחת ובתוכו חמישה קלפים הכתובים בכתיבה תמה. 

תפילין מהודרות מיחידה בהמה גסה שלמה

חובת מצות הנחת תפילין, בכל בקר, לצעיר שמלאו לו שלש עשרה כנאמר

דברים פרק יא, פסוק יח

וְשַמְתֶּם אֶת דְּבָרַי אֵלֶּה עַל לְבַבְכֶם וְעַל נַפְשְׁכֶם וּקְשַׁרְתֶּם אתָם לְאוֹת עַל יֶדְכֶם וְהָיוּ לְטוֹטָפת בֵּין עֵינֵיכֶם:

והיו לטוטפות בין עיניך. 

תפילין מצויות בתוך הבית – זוהי קופסה של יד וראש. לבתים קשורות רצועות ולהן קשרים בצורה ייחודית. בתוך הבתים נמצאות פרשיות התפילין. בית היד נמצא בו חלל אחד לאכסון פרשיה אחת. בית הראש לו ארבעה חללים לאכסון ארבע פרשיות.

סוגי הבתים: מן הבהמה הגסה ומן הבהמה הדקה.

יש והבתים עשויים מקשה אחת, מחתיכת עור אחת. ויש והבתים תפורים ממספר חתיכות.

זוג תפילין בהמה גסה נחשב נאה מאוד ומטבעו היקר ביותר. התפירה בבהמה גסה נחשבת איכותית יותר מתפירה מן הבהמה הדקה.

רצועות התפילין כדאי להן להיות מעור משובח עם נטיה לגמישות וברק.

ארבע פרשיות מן התורה נכתבות פעמיים. פעם אחת על קלף אחד, ופעם שניה על ארבע רצועות של קלפים.

קַדֶּשׁ לִי כָל בְּכוֹר פֶּטֶר כָּל רֶחֶם בִּבְנֵי יִשְרָאֵל בָּאָדָם וּבַבְּהֵמָה לִי הוּא: (שמות יג, א-י)

וְהָיָה כִּי יְבִאֲךָ יְהוָֹה אֶל אֶרֶץ הַכְּנַעֲנִי כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע לְךָ וְלַאֲבתֶיךָ וּנְתָנָהּ לָךְ: (שמות יג, יא-יז)

שְׁמַע יִשְרָאֵל יְהוָֹה אֱלהֵינוּ יְהוָֹה אֶחָד: (דברים ו, ד'-ט')

וְהָיָה אִם שָׁמעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל מִצְותַי אֲשֶׁר אָנכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם לְאַהֲבָה אֶת יְהוָֹה אֱלהֵיכֶם וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם: (דברים יא, יג-כב)

חשיבות מיוחדת לצורת הכתיבה ואחידותה. כמו גם רמתה על התגין ויופיה. הקלף שעליו נכתבות הפרשיות מעובד מעור בהמה או חיה טהורה. יש והקלף משוח, ויש שאינו משוח.

בכלל, עבודת הכנת בתי התפילין כמו כתיבת תפילין וגלילתן בפנים נחשבת עבודה מקצועית ביותר הנעשית על פי הלכה מחמירה.

להזכירכם: תפילין משמשות את הנער הצעיר שנים רבות. טוב יעשו ההורים באם ישקיעו מחשבה אחת קודם טרם קנית התפילין בענינם. חשוב מאוד לשים דגש על רמת גימורם של התפילין ועל הפרשיות שבתוכם.

ניתן להזמין מזוזות כשרות וטובות, תפילין מהודרות מבהמה גסה וכשרה. 

מלכים א פרק ח, פסוק כח

וּפָנִיתָ אֶל-תְּפִלַּת עַבְדְּךָ וְאֶל-תְּחִנָּתוֹ יְהוָה אֱלהָי לִשְׁמעַ אֶל-הָרִנָּה וְאֶל-הַתְּפִלָּה

אֲשֶׁר עַבְדְּךָ מִתְפַּלֵּל לְפָנֶיךָ הַיּוֹם:

'תפילין' בגימטריה "מתפלל".פסוק כט

לִהְיוֹת עֵינֶךָ פְתֻחת אֶל-הַבַּיִת הַזֶּה לַיְלָה וָיוֹם אֶל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אָמַרְתָּ יִהְיֶה שְׁמִי

שָׁם לִשְׁמעַ אֶל-הַתְּפִלָּה אֲשֶׁר יִתְפַּלֵּל עַבְדְּךָ אֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה:

פסוק ל

וְשָׁמַעְתָּ אֶל-תְּחִנַּת עַבְדְּךָ וְעַמְּךָ יִשְרָאֵל אֲשֶׁר יִתְפַּלְלוּ אֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה וְאַתָּה

תִּשְׁמַע אֶל-מְקוֹם שִׁבְתְּךָ אֶל-הַשָּׁמַיִם וְשָׁמַעְתָּ וְסָלָחְתָּ:

תפילין מניחין על הזרוע ועל המצח. מכאן יש לו קשר ישיר עם קין והבל. 'קין והבל' בערך 'אבר' ואף ג"ר משל נפש שלא תוקנה מישראל. 'תפילין' על הראש משלים על המצח 'אות קין' יחד עם י"ג עיקרים בעבור 'פדיון נפש'. מנגד קרבת הלב מתוקנת על ידי הבל.

1. שמות פרק יג

פסוק טז

וְהָיָה לְאוֹת עַל יָדְכָה וּלְטוֹטָפת בֵּין עֵינֶיךָ כִּי בְּחזֶק יָד הוֹצִיאָנוּ יְהוָֹה מִמִּצְרָיִם:

2. דברים פרק ו

פסוק ח

וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת עַל יָדֶךָ וְהָיוּ לְטטָפת בֵּין עֵינֶיךָ:

קושרים 7 פעמים על הזרוע 3 פעמים על האצבע ו3 פעמים על היד להחזיק את בית התפילין. סה"כ 13 פעם בשם י"ג שערי הרחמים.

קין זוכה "לְטטָפת בֵּין עֵינֶיךָ". הבל זוכה לחיבור הלב זהו "לְאוֹת עַל יָדֶךָ".

3. דברים פרק יא

פסוק יח

וְשַמְתֶּם אֶת דְּבָרַי אֵלֶּה עַל לְבַבְכֶם וְעַל נַפְשְׁכֶם וּקְשַׁרְתֶּם אתָם לְאוֹת עַל יֶדְכֶם וְהָיוּ לְטוֹטָפת בֵּין עֵינֵיכֶם:

'תפילין', אחרת "נפליתי".

"נפליתי" מכמה אופנים. תחילה על הפליה בין ישראל למצרים. שנית, בגין הנסים והנפלאות שקרו. שלישית על המכות שנחתו על המצרים. ורביעית על המחלות הכה קשות שפסחו על בני ישראל.

"נפליתי" ערכו 580 חסר 420 לאלף, שזה י' פעמים מ"ב משמות האלהים, אלו י' המכות אשר פסחו על בני ישראל. נ'-פליתי, זו האות נ' אשר ירדה מעולמה, מעולם אדם קדמון משל נ' שערי קדושה. זה אות הקדש אשר ליותה את בני ישראל בדרכם לקבל את אות הברית, את התורה והמצוות.

1. שמות פרק ט

פסוק ד

וְהִפְלָה יְהוָה בֵּין מִקְנֵה יִשְרָאֵל וּבֵין מִקְנֵה מִצְרָיִם וְלא יָמוּת מִכָּל לִבְנֵי יִשְרָאֵל דָּבָר:

2. דברים פרק ז

פסוק טו

וְהֵסִיר יְהוָֹה מִמְּךָ כָּל חלִי וְכָל מַדְוֵי מִצְרַיִם הָרָעִים אֲשֶׁר יָדַעְתָּ לא יְשִימָם בָּךְ וּנְתָנָם בְּכָל שׁנְאֶיךָ:

תהלים פרק קלט

פסוק יד

אוֹדְךָ עַל כִּי נוֹרָאוֹת נִפְלֵיתִי נִפְלָאִים מַעֲשֶיךָ וְנַפְשִׁי ידַעַת מְאד:

"נוראות", אחרת 'אות-ארון', ואף 'אות-אור-ן' מהו? 'תפילין ראש' בגימטריה 'תפארת', הוא האות אשר מניחים לטוטפת בין עיניך להעמיד בראש את 'ארון הקדש', זה, האור והתורה והמצוה לנגד, ממנו שויתי אלהים לפני. 'תפילין יד' בגימטריה "חלמיש למעינו", זהו האות שיונח על הזרוע שיוליך את האדם גם בדרך חתחתים ויצילו ויביאו למנוחתו. ועוד, מייצג את 'בית המקדש', הוא הלב. שהראש והלב יתחברו לאותם מטרות, על כן "ונפשי ידעת מאד". כי דעת לנפש כמו מים לצמא כמו אוכל לרעב. 

הוא הסוד:

תהלים פרק קיד

פסוק ח

הַהפְכִי הַצּוּר אֲגַם-מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ-מָיִם:

1. משלי פרק ל

פסוק יח

שְׁלשָׁה הֵמָּה נִפְלְאוּ מִמֶּנִּי (וְאַרְבָּעָ) [וְאַרְבָּעָה] לא יְדַעְתִּים:

"נפלאו" חסר "המה" בגימטריה נ' משאירים את פלאם של 4 עולמות אצילות, בריאה, יצירה ועשיה, כאשר שלשה מהם בריאה יצירה ועשיה מציבים את האדם במקום הראוי לו, משל תכונותיו ושכלו.

2. דברי הימים א פרק טז

פסוק יב

זִכְרוּ נִפְלְאתָיו אֲשֶׁר עָשָה מפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי-פִיהוּ:

עולמות עליונים מאצילים לאדם יום יום את הנס המופלא בדבר קיומו, אלו "מפתיו" וגם הבלי פיהו. אלה נרשמים בזכרון כרגעים קסומים והאדם צריך מדי פעם להתעורר מחלומו ולהידון הן בעולמות העליונים והן בתחתונים, להיכן פעמיו.

ציצית: 

ישעיה פרק מב, פסוק ה

כּה-אָמַר הָאֵל יְהוָה בּוֹרֵא הַשָּׁמַיִם וְנוֹטֵיהֶם רקַע הָאָרֶץ וְצֶאֱצָאֶיהָ נתֵן נְשָׁמָה לָעָם

עָלֶיהָ וְרוּחַ לַהלְכִים בָּהּ:

"וְצֶאֱצָאֶיהָ" נותן 203, אחרת צא-צא-יהו', מהו? אלו מלאכים ובני אילנות המושרשים היטב באדמתם, בדמם אשר הולכים בדרך כל לקראת האלהים, מטבעם ומהיותם בנים של גדולי האומה משל אמא אדמה הרוצה להיניק את נשמותיהם והכל על מנת לייצב אותם, לשמור עליהם מפני מגע עם קליפות אחרא סטרא.

"ורוח להלכים בה" מייצג את הציצית. ציצית ערכה 600, שזה מספר טהור.

פסוק ו

אֲנִי יְהוָה קְרָאתִיךָ בְצֶדֶק וְאַחְזֵק בְּיָדֶךָ וְאֶצָּרְךָ וְאֶתֶּנְךָ לִבְרִית עָם לְאוֹר גּוֹיִם:

על כן "קְרָאתִיךָ בְצֶדֶק" – בראש, "וְאַחְזֵק בְּיָדֶךָ" – אני אהיה לך לאב ואתה תהיה לי לבן.

במדבר פרק טו

פסוק לח

דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם וְעָשׁוּ לָהֶם צִיצִת עַל כַּנְפֵי בִגְדֵיהֶם לְדרתָם

וְנָתְנוּ עַל צִיצִת הַכָּנָף פְּתִיל תְּכֵלֶת:

"וְעָשׁוּ לָהֶם צִיצִת" בגימטריה 'שש מאות', זה נחשב מספר טהור המכיל בתוכו את הגן הדרוש להעביר את כל תוכנו כברו. אם תרצו, זהו 'גן יהודי' דרכו יצאו בני ישראל ממצרים.

"פְּתִיל תְּכֵלֶת" ערכו י' פעמים קבלה, עמה התורה ושכינתה ועוזה שוכנים בלב ישראל.

שמות פרק יב

פסוק לז

וַיִּסְעוּ בְנֵי יִשְרָאֵל מֵרַעְמְסֵס סֻכּתָה כְּשֵׁשׁ מֵאוֹת אֶלֶף רַגְלִי הַגְּבָרִים לְבַד מִטָּף:

פסוקים לברכה:

בראשית פרק יד

פסוק יט

וַיְבָרֲכֵהוּ וַיּאמַר בָּרוּךְ אַבְרָם לְאֵל עֶלְיוֹן קנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:

פסוק כ

וּבָרוּךְ אֵל עֶלְיוֹן אֲשֶׁר מִגֵּן צָרֶיךָ בְּיָדֶךָ וַיִּתֶּן לוֹ מַעֲשֵר מִכּל:

תהלים פרק קיט

פסוק טז

בְּחֻקּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:

פסוק יז

גְּמל עַל-עַבְדְּךָ אֶחְיֶה וְאֶשְׁמְרָה דְבָרֶךָ:

פסוק יח

גַּל-עֵינַי וְאַבִּיטָה נִפְלָאוֹת מִתּוֹרָתֶךָ:

קושרת תפילין:בתחילה, ג' קשירות על הזרוע אחר ז' קשירות על האמה, ג' מעלה וג' מטה על האמה הקטנה, זו האצבע האמצעית.

ז' הקשירות על האמה עומד בסימן האותיות – 'שעטנז גץ', אלו אותיות להן ג' תגין בראשם.

על הזרוע השמאלית האותיות – 'אדם' ועל האצבע האמצעית, אמה קטנה האותיות – 'חוה'.

האות י' יושבת באחורי העורף נסתרת ושקולה כנגד כל האותיות.

האותיות שנותרו הולכות ליד הימין לאיזון מערכת הנשימה. אלו הן: 'קלת ספר בך', זו התורה. ומכאן, יד ימין זוכה בה.

להזכירכם, בני ישראל התאספו סביב להר וזכו לקבל את התורה בקלת. לפיכך, יד 'שמאל הוד' בגימטריה 'ענני הויה ענני', אדם המבקש מחילה על נפשו כי חטאה מעצם קיומו. יד 'ימין נצח' בגימטריה 'ירחם' הויה ויסלח.

שמות פרק יט

פסוק א

בַּחדֶשׁ הַשְּלִישִׁי לְצֵאת בְּנֵי יִשְרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם בַּיּוֹם הַזֶּה בָּאוּ מִדְבַּר סִינָי:

"בחדש השלישי", זה בזרוע, ג' ליפופים של קושרת התפילין.

שמות פרק יט

פסוק טז

וַיְהִי בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי בִּהְית הַבּקֶר וַיְהִי קלת וּבְרָקִים וְעָנָן כָּבֵד עַל הָהָר וְקל שׁפָר

חָזָק מְאד וַיֶּחֱרַד כָּל הָעָם אֲשֶׁר בַּמַּחֲנֶה:

"בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי", זה באמה, האצבע האמצעית כולל כיפופה, ג' ליפופים של קושרת התפילין.

תהלים פרק טז

פסוק ח

שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל-אֶמּוֹט:

פסוק ט

לָכֵן שָמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף-בְּשָרִי יִשְׁכּן לָבֶטַח:

פסוק י

כִּי לא-תַעֲזב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לא-תִתֵּן (חֲסִידְיךָ) [חֲסִידְךָ] לִרְאוֹת שָׁחַת:

פסוק יא

תּוֹדִיעֵנִי ארַח חַיִּים שׁבַע שְמָחוֹת אֶת-פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:

וגם:

תהלים פרק קלז

פסוק ה

אִם-אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:

פסוק ו

תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם-לא אֶזְכְּרֵכִי אִם-לא אַעֲלֶה אֶת-יְרוּשָׁלַם עַל ראשׁ שִמְחָתִי:

דברים פרק כב

פסוק יא

לא תִלְבַּשׁ שַׁעַטְנֵז צֶמֶר וּפִשְׁתִּים יַחְדָּו:

דעת זקנים: מפרשים:

לא תלבש שעטנז. לפי שהפרכת נעשה משש ושש כיתנא ומתכלת ותכל' עמרא

הרי צמר ופשתים יחדיו ולא רצה הקב"ה שיעשו בניו דוגמתו כמו שמצינו

בקטרת איש אשר יעשה כמוה להריח בה וגו' וכן אחז"ל לא יעשה אדם בית

תבנית היכל אכסדרה תבנית אולם וכו' דבר אחר לפי שהקריב קין זרע פשתן

והבל הביא מבכורות צאנו שהוא מין צמר לא רצה הקב"ה שיתחברו יחד לפי

שלשם נחלקו:

"ופשתים" פחות "צמר" נותן 506, ובחסר 'שעטנז גץ' הדורש את שלו נתקבל 'חיה', זה מהות עולמו של האדם המקיף משל אור מקיף, ועתה זוכה האדם להגנה מחודשת להמנע ממזיקין ואחרין.

אותיות ותגין:
שענט"ז ג"ץ – אלו ז' אותיות עם ג' תגין, להם נדרש ג' אורות מוחין לנטרל מהם את העוצמות, כמו להוציא מהם את העוקץ.

בד"ק חי"ה – אלו ו' אותיות עם חד תג. אלו קבלו חד קרן אחת בראשן, משום יניקתן תובענית, בדומה לתינוק הנדרש לחלב אמו.

אוכ"ל מספר"ת – אלו ט' אותיות שנותרו ללא קורת גג לראשן, היינו ללא תג כלל. פשוט הניחו לאותיות להשפיע במלוא השפעתן על האדם משום הטוב והרע כי ינצחו.

הושע פרק ב

פסוק כא

וְאֵרַשְתִּיךְ לִי לְעוֹלָם וְאֵרַשְתִּיךְ לִי בְּצֶדֶק וּבְמִשְׁפָּט וּבְחֶסֶד וּבְרַחֲמִים:

"בְּצֶדֶק וּבְמִשְׁפָּט וּבְחֶסֶד וּבְרַחֲמִים" בגימטריה 1019, אחרת א'-חוה, מכאן א'-דם חוה את עצמו עם אלהיו ותחיה נפשו.

פסוק כב

וְאֵרַשְתִּיךְ לִי בֶּאֱמוּנָה וְיָדַעַתְּ אֶת-יְהוָה:

"וְאֵרַשְתִּיךְ לִי בֶּאֱמוּנָה" זו 'תפארת', ללמד את האדם הלכות משל דע לפני מי אתה עומד. אל לאדם לסמוך על עצמו בלבדו, אל לאדם לנהוג מנהג מלך כי ימלוך, אל לאדם לחשוב על עצמו בלבד. והיה ויתחבר אל מהות עולמו וקיומו, ירדוף צדק ישיג משפט ילך חסד ועטוף ברחמים או אז התמורה תבוא על ראשו, על תפארתו "וידעת את הויה".

להזכירכם: תפילין משמשות את הנער הצעיר שנים רבות. טוב יעשו ההורים באם ישקיעו מחשבה אחת קודם טרם קנית התפילין בענינם. חשוב מאוד לשים דגש על רמת גימורם של התפילין ועל הפרשיות שבתוכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *